Rozvíjet komunikativní schopnosti studentů v rámci vybraných témat, které během 4 semestrů obsáhnou veškerá konverzační témata běžných společenskovědních okruhů. Prohloubit práci s texty různých typů, přístup k textu, jeho prostudování, pochopení, reprodukování. Práce s audio a video nahrávkami, pochopení, rozbor a reprodukování materiálů. Vlastní ústní a písemný projev, překlad, reprodukce, résumé. Opakování vybraných problémových gramatických jevů pomocí daných textů. Prostudování druhého dílu francouzské metody Panorama (častí zaměřených na procvičení komunikativních dovedností), aby tak návaznost na práci s díly 3 a 4 v Analýze V. a VI. byla plynulá.
Poslední úprava: Erudio ()
To develop students' communicative competence within the frame of selected themes which will include, in the course of 4 semesters, all conversationaI themes of common topics concerning social sciences. To deepen work with texts ofvarious types, approach to a text, studying, understanding and reproducing it. Working with audiotapes and videotapes, understanding, analyzing and reproducing materials. Speaking, writing, translation, reproduction, summary. Revising selected grammatical items with the help of texts and of the second part of the French method Panorama (parts focusing on communicative competence) in order to make smooth the transition to parts 3 and 4 in Ana1ysis V. and VI.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()
Denní tisk, audio a video nahrávky, lingvistické časopisy, Konverzace Fj - Pravda, Pravdová, SPN 1989,
Mluvená francouzština pro středně pokročilé, Pravda, Pravdová, Rejthartová,
Francouzská mluvnice - J. Hendrich, O. Radina, J. Tláskal,
vybrané kapitoly z francouzských metod: Espaces, La France dans votre poche, Le francais sans frontieres, Paroles,
A I' écoute des Francais, Intercodes, literární texty autorů 20. století,
lingvistická literatura: F. Cicurel: Lectures interactives, Hachette 1991, S. Moirand: Une grammaire des textes, Hachette 1990, G.D. de Salins, S. Dupré: Exercices de grammaire, Hatier-Didier 1991,
Le francais dans le monde,
Metoda Panorama 2 - Clé intemational, Paris 1996.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (13.03.2007)
Mgr. Vacková, Ph.D.
Požadavky ke zkoušce:
Aktivní účast na semináři
Úspěšné napsání testu z prvních šesti lekcí Panoramy 3. díl
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (13.03.2007)
Program semináře:
Panorama 3. díl -lekce 1. - 6.
Četba autentických textů z francouzských deníků
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (12.03.2007)
Ce cours suit le programme Panorama 3 mais nous ne travaillerons pas avec le manuel.
Objectifs pédagogiques :
_ Révision et approfondissement des connaissances grammaticales (les exercices proposés correspondent au niveau B2/C1 défini par le Cadre Européen de Référence) dans la perspective de l'examen final de 3?me année.
_ Renforcement des compétences morpho-syntaxiques et lexicales.
_ Systématisation des connaissances.
Supports :
_ Exercices structuraux en contexte.
_ Activités pédagogiques sur des articles de presse.
_ Documents sonores (RFI, Le français dans le monde).
_ Textes littéraires.
Examen : Une premi?re partie composée d'exercices structuraux, une seconde partie de rédaction (crit?res : connaissance et systématisation des connaissances grammaticales, maîtrise morpho-syntaxique de l'écrit, richesse du vocabulaire).