Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (19.01.2020)
V rámci tohoto předmětu se studenti seznámí s teorií i praxí využívání modelových organismů z rostlinné i živočišné říše při řízených činnostech s předškolními dětmi. Bude jim představen význam využívání modelových organismů a to, jak modelové druhy vybírat. Budou jim uvedeny příklady modelových druhů rostlin a živočichů a řízené aktivity s nimi. Budou vedeni k tomu, aby si zakládali portfolia modelových druhů. Budou seznámeni s tím, jak probíhá či může probíhat aktivizace předškolních dětí za pomoci modelových druhů. Vždy bude demonstrováno za pomocí příkladů dobré praxe. Součástí bude pochopitelně i seznámení s pravidly welfare a environmentální etiky tak, aby nedošlo k porušování práv zvířat/rostlin.
Témata:
1) Úvod do předmětu. Literatura.
2) Význam využívání modelových organismů.
3) Modelové druhy rostlin.
4) Aktivity s vybranými modelovými druhy rostlin.
6) Modelové druhy živočichů.
7) Aktivity s vybranými modelovými druhy živočichů.
8) Welfare. Etika. Environmentální citlivost.
9) Zakládáme portfolio /deník.
10) Příklady dobré praxe.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (19.01.2020)