|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. (07.12.2020)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. (07.02.2022)
Výuka předmětu bude v případě nepříznivé epidemické situace probíhat distanční formou na platformě MS Teams. Odkaz na třídu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8f6b49cdee394780b3d2aa2f7e28c9bb%40thread.tacv2/conversations?groupId=79ca58e2-858b-460a-afd4-01cd76d0aa5c&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Bloková výuka proběhne online, stejně tak jako zadání samostatné činnosti (seminární práce) a její odevzdání, případné konzultace. Rozklad přímé i nepřímé studijní zátěže předmětu: Přímá a nepřímá výuková zátěž vychází z kreditového hodnocení vyučovaného předmětu (2 kredity) a je stanovena na 50 hodin. Přímá výuka odpovídá 90 min./dva týdny (semináře/cvičení) pro studenty prezenční formy a 270 min./semestr pro studenty kombinované formy. Zbytek tvoří nepřímá výuka. Uvedené časové dotace jsou odhady a hodnoty se mohou zásadně měnit v závislosti na individualitě studenta. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. (14.04.2019)
DYLEVSKÝ I. Anatomie dítěte. Nipioanatomie, 1.díl. ČVUT, Praha, 2014.
Další literatura: ULIASEK S.J., JOHNSTON F.E., PREECE M.A. The Cambridge Encyclopedia of Human Growth and Development. Cambridge University Press, Cambridge, 1998. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. (15.09.2020)
Docházka na cvičení a splnění zápočtového testu. Studenti rovněž vypracují seminární práci na zadané téma z okruhu vývojové poruchy a jejich vliv na růst dítěte a jeho zapojení do vzdělávacího procesu v minimálním rozsahu 5 stran. Podrobné informace budou studentům sděleny během blokové výuky.
V případě zhoršení epidemiologické situace bude plnění předmětu probíhat online (MS Teams). |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. (07.12.2020)
Tematické bloky výuky: - Prenatální vývoj: gametogeneze, oplodnění vajíčka, embryogeneze, fetální období. - Vrozené vývojové vady: rozdělení dle příčiny, nejdůležitější faktory při vzniku VVV, geneticky podmíněné VVV, chromosomální aberace a poruchy pohlavních chromosomů, vliv prostředí na rozvoj VVV, prevence. - Perinatální období: porod, poporodní adaptace, porodní komplikace, očkování, prenatální diagnostika. - Postnatální vývoj: novorozenecké období, kojenecké období, batolecí období, předškolní, školní a adolescentní období života, puberta, růstové a vývojové poruchy, vliv hormonů na růst a vývoj člověka. - Oporný a pohybový systém – vývoj a růst kostry, stavba kostry, funkce a stavba svalového systému. - Metabolismus a dýchání – vývoj, stavba a fyziologie systémů zodpovědných za energetickou výměnu organismu. Fyziologická a morfologická specifika jejich stavby v prenatálním a dětském věku. - Krev a kardiovaskulární systém - funkce a složení krve, tvorba krve, prenatální a postnatální složení krve, imunita, stavba a funkce srdce, převodní systém srdeční, fetální oběh. - Vylučovací a močopohlavní soustava - stavba a funkce, vývoj před narozením a po narození. - Řídící systémy organismu – nervový a hormonální systém – jejich základní funkce, stavba a srovnání. Vliv řízení na růst a vývoj organismu, změny v průběhu dětství a puberty. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Edvard Ehler, Ph.D. (14.04.2019)
Předmět je zakončen zápočtem. |