|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Získat teoretické znalosti a pochopení vzájemných vztahů při přípravě výchovně vzdělávacího působení. Studenti dokážou teoretické poznatky aplikovat při návrhu vzdělávacího programu a plánování na úrovni třídy. Budou schopni argumentačně zdůvodnit použité vzdělávací metody a organizační formy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Vyčíslení studijní zátěže : Celkem 75h, z toho: 24h přímá výuka, 30h studium odborné literatury a plnění dílčích úkolů, 21h příprava seminární práce k zápočtu |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4. HELUS,Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4435-3. MANUÁL k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP v Praze, 2005. ISBN 8087000-01-3. KOŤÁTKOVÁ, S. Jak se mateřských škol dotýkaly transformační a kutikulární změny? Pedagogická orientace, roč. 24, 2014, s.583-597. ISSN 1211-4669. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. 978-80-247-5107-8 PRŮCHA, J., KOŤÁTKOVÁ, S. Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4. ŠKARDOVÁ, M. Plánujeme spolu: Průvodce plánováním s respektem k potřebám každého dítěte v MŠ. Step by Step ČR. 2020. ISBN 978-80-907802-1-7 ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Témata: 1) Východiska pro současné pojetí vzdělávání – osobnostně orientovaný model výchovy. 2) Formy vzdělávání – řízené, nepřímo řízené a spontánní činnosti; role učitele; frontální, skupinová a individuální výuka. 3) Kooperativní, prožitkové a situační učení. 4) Metody vzdělávání. 5) Pedagogické projektování – konkretizace vzdělávacích cílů, vlastnosti a formulace cílů, volba vzdělávacího obsahu (zprostředkující/vstřícný model); integrující pojetí obsahu vzdělávání, tematický celek, projektová výuka. 6) RVP PV, ŠVP a TVP a jejich vzájemný vztah. Přístupy k tvorbě obsahu TVP. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět je zakončen zápočten, který bude udělen na základě: vypracování seminární práce - pedagogické přípravy v rozsahu 2 týdnů. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (05.09.2023)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8640. Studenti budou podpořeni pro vstup do teoretických kontextů a přípravy na další studium také formou videí a kazuistik dostupných v kurzu v Moodle (Fond F). |