|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (28.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (27.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
Studijní zátěž: přímá výuka: 8 hodin plnění úkolů v moodle: 20hodin samostudium: 22hodin Studijní podpora Moodle je dostupná na: |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (10.09.2021)
Povinná literatura: KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 80-901873-7-4. KNOBLAUCH, J. Cíle v pracovním i v osobním životě. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0346-9. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0530-2. Doporučená literatura: GORDON, T. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0221-9. BÁRTOVÁ, Z. Jak zvládnout stres za katedrou. Praha: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-110-7. ALDORTOVÁ, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010. ISBN: 978-80-72522-87-3- KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-541-7. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (27.09.2021)
Využívá především metod psychosociálního výcviku, metody RWCT, dramatické výchovy, koučování a metodu analýzy situací. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (10.09.2021)
Témata jsou vždy po dvou zařazeny do prezenčních setkání a odpovídají také studijní podpoře v moodle. 1. Sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě; druzí jako zdroj informací o mně; moje tělo, moje psychika (temperament, postoje, hodnoty); vyrovnané sebepojetí. 2. Komunikace – překážky v komunikaci, dovednosti respektující a asertivní komunikace, neverbální komunikace, komunikace v obtížných situacích- obrana proti agresi a manipulaci, řešení konfliktů a vyjednávání. 3. Kreativita - rozvoj základních rysů kreativity (pružnosti nápadů, originality, schopnosti vidět věci jinak), tvořivost v mezilidských vztazích. 4. Psychohygiena – pozitivní myšlení, stres, mindfulness, sociální dovednosti pro předcházení stresům v mezilidských vztazích; relaxace, hledání pomoci při potížích. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
1) aktivní účast na obou blocích přímé výuky 2) plnění 3 dílčích úkolů v určených termínech 3) respektování společně dohodnutých pravidel skupiny |