|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (24.07.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (23.08.2019)
COLKER, R. Disabled Education. New York: New York University Press, 2013. 293 pp. ISBN 9780814708101. FISHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2008. 205 s. ISBN 978-80-7387-014-0. KREJČÍŘOVÁ, O. a kol. Problematika zaměstnávání občanů se zdravotním postižením. Praha: Rytmus, 2005. 87 s. ISBN 80-903598-1-7. LIEBERMAN, L., HOUSTON-WILSON, C. Strategies for Inclusion. Champaign: Human Kinetics, 2017. 232 pp. ISBN 1492517232. MITCHELL, D. What Really Works in Special and Inclusive Education. Abingdon: Taylor & Francis Ltd., 2013. 368 p. ISBN 9780415623230. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2016. 162 s. ISBN 978-80-271-0095-8. TITZL, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: UK-PedF, 2000. ISBN 80-86039-90-0. VÁGNEROVÁ, M. Součansá psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. 815 s. ISBN 978-80-262-0696-5. WESTWOOD, P. Commonsense Methods for Children with Special Educational Needs. Abingdon: Taylor & Francis Ltd., 2015. 214 pp. ISBN 9781138022522 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (24.07.2019)
Požadavky na zápočet:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (01.01.2020)
1. Speciální pedagogika jako vědní odvětví, vývoj současného paradigmatu 2. Principy a metody speciální pedagogiky, diagnostik ave speciální pedagogice 3. Reflexe vztahu společnosti k znevýhodněným jedincům v historickém kontextu 4. Tradiční a současné cílové skupiny speciální pedagogiky, inkluze, legislativa 5. Formování a vývoj současné podoby speciálních institucí podporujících znevýhodněné osoby 6. Nové trendy a významné zákonné standardy v oblasti lidských práv a vzdělávání znevýhodněných osob 7. Způsoby vyrovnávání s důsledky postižení 8. Somatické postižení (somatopedie) 9. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením 10. Speciální pedagogika osob se sluchovým postižením 11. Speciální pedagogika osob s komunikačním postižením 12. Speciální pedagogika osob s mentální postižením a pervazivními poruchami 13. Speciální pedagogika osob s poruchami chování (etopedie) 14. Sociální znevýhodnění 15. Speciální potřeby ve vzdělávání a příbuzná znevýhodnění |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (09.02.2021)
Přednášky předmětu Základy speciální pedagogiky (PPPD177) jsou uskutečňovány v prostředí MS Teams.
Název týmu: Základy speciální pedagogiky (PPPD177)
Kód týmu: 65dyzyp
Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a96b5bec6576e4df4b571b790b819a333%40thread.tacv2/conversations?groupId=b760d006-6747-4462-ba8d-9cacff39423c&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2
Studijní materiály (prezentace přednášek, odkazy na literaturu, kontrolní testy z jednotlivých bloků, kompendia otázek atp.) jsou dostupné v prostředí Moodle.
Název kurzu: Zaklady specialni pedagogiky PPPD206, PPPD177, PPPD157
Odkaz na kurz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9400 |