|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (23.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (04.02.2022)
Doporučená literatura: HAVELKA Miloš (ed.), Spor o smysl českých dějin I. – II. Praha 1995, 2006.
MCCULLY Alan, History teaching, conflict and the legacy of the past. Education, Citizenship and Social Justice, 2012, 7(2), 145-159. TILMANS Karen, VAN VREE Frank, WINTER Jay (ed.), Performing the Past: Memory, History and Identity in modern Europe. Amsterdam 2010. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (08.02.2024)
Zkouška bude udělena zna základě aktivní účasti v kurzu a za písemný výstup dle domluvy s vyučujícím (např. recenze muzejní expozice). |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (08.02.2024)
sylabus LS 2023/2024 doc. Kamil Činátl, Ph.D. 1) K čemu potřebujeme dějiny? Sonda do konkrétních praktik zacházení s minulostí (sběratelství, reenactement, living history, popkultura ad.). 2) Média a jejich role při zpřítomňování dějin ve veřejném prostoru. 3) Terénní seminář: pomníky v okolí FFUK. 4) Tragické události v kulturní paměti. Jak se vzpomíná na Breivikův teroristický útok na ostrově Utøya. 5) Instituce a jejich role při zpřítomňování dějin ve veřejném prostoru: od kamenných muzeí po eventy. 6) Analýza úspěšné intervence do dějin ve veřejném prostoru: Zmizelé Sudety nevládní organizace Antikomplex. 7) Četba z odborné literatury z oblasti „public history“. 8) Případ Věry Sosnarové: jak porozumět fenoménu falešné paměti? 9) Zahraniční příklady intervencí do veřejného prostoru. 10) Volné téma. |