Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Kurs marketingové komunikace má poskytnout studentům rozšířený pohled na problematiku plánování, přípravy a realizace komunikačních kampaní. Kurs navazuje na základní předmět Marketing. Představuje současné moderní nástroje a trendy v marketingové komunikaci jak v offline tak v online prostředí. Výuka je doplněna o praktické příklady a případové studie, které poté studenti sami zpracovávají v rámci zápočtu.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (30.09.2023)
Studující kurzu získají přehled o marketingové komunikaci ve sportu, jejím praktickém použití, přípravě komunikační kampaně a aktuálních trendech v této oblasti. Získají tak potřebnou orientaci pro práci s jednotlivými typy komunikačních médií, pro tvorbu obsahu komunikačních kampaní a pro vyhodnocování efektivity jednotlivých komunikačních nástrojů.
Studenti/ky budou po absolvování kurzu schopni/y:
sestavit a připravit ucelenou strategii marketingové komunikace sportovní organizace
sestavit a připravit komunikační a reklamní kampaň pro sportovní organizaci
připravit a vytvořit komunikační materiály včetně komunikačních sdělení v offline i online prostředí
definovat, popsat a vysvětlit vyhodnocení efektivity marketingové komunikace
definovat, popsat a vysvětlit aktuální trendy v marketingové komunikaci ve sportu
Student/ka je schopen/na výše uvedené aplikovat na praktických příkladech sportovních organizací v ČR i ve světě.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Zápočet:
zpracování dílčích praktických projektů
Zkouška:
zpracování, prezentace a obhajoba komplexního praktického projektu marketingové komunikace
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vydání. Praha: Management Press, s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7261-154-6. VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0002-5. VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7. MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. ISBN 978-981-4276-93-1. PRINGLE, H. Celebrity Sells. 1st edition. West Sussex, UK: John Wiley & Sons Ltd, 2004. ISBN 978-0-470-86850-8. VORÁČEK, J. Celebrity v mezinárodním marketingu. In ŠTĚDROŇ, B. a kol. Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 367 s. ISBN 978-80-7400-441-4. VORÁČEK, J., ČÁSLAVOVÁ, E. Effects of sports personalities in marketing communication on the purchasing preferences of Generation Y. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2019, vol. 55, no. 2. p. 107 – 127. ISSN 1212-1428. DOI: 10.14712/23366052.2019.10. VORÁČEK, J. New perspectives of corporate identity in sports organizations. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2014, vol. 50, no. 2. p. 30 – 40. ISSN 1212-1428. VORÁČEK, J. Trends and Tools in Marketing Communication in Today’s Sport. In KUSÁ, A., ZAUŠKOVÁ, A., BUČKOVÁ, Z. Marketing Identity 2019: Offline Is the New Online. Trnava: Univ SS Cyril & Methodius Trnava-UCM Trnava, 2019, s. 390-400. ISBN 978-80-572-0038-3. ISSN 1339-5726. ČÁSLAVOVÁ, E., VORÁČEK, J. Marketing Trends in Social Networking Sites Usage in Sport. In ČÁBYOVÁ, L., RYBANSKÝ, R., BEZÁKOVÁ, Z. Marketing Identity 2018: Digital Mirrors, PT I. Trnava: Univ SS Cyril & Methodius Trnava-UCM Trnava, 2019, s. 36-47. ISBN 978-80-8105-985-8. UT-WOS: 000467818300003. VORÁČEK, J., BERNARDOVÁ, M. Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z. AUC KINANTHROPOLOGICA, 2021, 57.1: 92-108.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Zápočet:
zpracování dílčích praktických projektů
Zkouška:
zpracování, prezentace a obhajoba komplexního praktického projektu marketingové komunikace
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Přednášky:
Plánování a tvorba komunikační strategie
Plánování reklamní kampaně
Reklama, efektivní formy reklamy
Komunikační média
Psychologie reklamy, motivy v reklamě
Využití celebrit v reklamě
Příprava a tvorba tištěné a televizní reklamy
Hodnocení účinnosti reklamní kampaně
Digitální a online komunikační kanály
Akce a nástroje na podporu prodeje
Úvod do public relations ve sportu
Zásady osobního prodeje
Současné trendy marketingové komunikace v dnešním sportu
Aktuální nástroje marketingové komunikace v dnešním sportu
Semináře:
Příprava a plán komunikační strategie pro vybrané sportovní subjekty
Příprava a plán reklamní kampaně pro vybrané sportovní produkty
Tvorba media plánu
Rozbor reklam, případové studie
Prezentace praktických projektů 1
Psychologie reklamy, motivy v reklamě, případové studie
Tvorba storyboardu
Výběr celebrit pro reklamní kampaň, případové studie
Hodnocení účinnosti reklamní kampaně, příklady
Příprava a tvorba plánu pro online komunikační kampaň
Implementace nástrojů na podporu prodeje co celkové komunikační strategie
Nové technologie v marketingové komunikace ve sportu
Současné trendy marketingové komunikace v dnešním sportu, případové studie