|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. et Mgr. Jan Žemlička, Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. et Mgr. Jan Žemlička, Ph.D. (11.06.2019)
Předmět je zakončen ústní zkouškou. |
|
||
Poslední úprava: T_KA (30.04.2015)
R. Hartley, A.Zisserman. Multiple View Geometry in Computer Vision. Cambridge University Press, 2000 |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. et Mgr. Jan Žemlička, Ph.D. (11.06.2019)
Zkouška má ústní formu. Její požadavky odpovídají obsahu přednesené látky. |
|
||
Poslední úprava: T_KA (30.04.2015)
1. Geometrie v počítačovém vidění - co se řeší, proč a jak, a co se řešit neumí. 2. Elementy lineární algebry a afinní geometrie, reprezentace polohy tělesa v prostoru pro popis perspektivní projekce. 3. Matematický model perspektivní kamery. 4. Kalibrace a výpočet polohy perspektivní kamery z obrazů známé scény. 5. Homografie generovaná planární scénou a rotací kamery, konstrukce mozaiky z obrazů. 6. Projektivní rovina. Nevlastní body a přímka, úběžníky, horizont. Kalibrace kamery z úběžníků a z homografie. 8. Epipolární geometrie a její výpočet. 7. Autokalibrace perspektivní kamery z neznámé scény. 9. Výpočet pohybu kalibrované kamery z obrazů neznámé scény. 10. 3D rekonstrukce ze dvou obrazů neznámé scény - nekalibrovaná kamera. 11. 3D rekonstrukce ze dvou obrazů neznámé scény - kalibrovaná kamera. 12. Geometrie tří kalibrovaných kamer. |