|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jaroslav Koťa (28.11.2022)
Předmět poskytuje studentům prostor pro strukturovanou výměnu zkušeností a poznatků získaných v rámci odborné praxe v sociálně orientovaných institucích. Instituce jsou vybírány s ohledem na obsah výuky sociální pedagogiky, na témata seminárních a diplomových prací studentů, na jejich výzkumné projekty a odborný zájem. <br> Dále seminář poskytuje příležitost pro reflexi vhodnosti postupů a metod práce s klienty v institucionálním kontextu a pro zpracování náročných témat, s nimiž se studující v praxi setkávají: uplatňovány jsou postupy případové individuální a skupinové supervize.<br> <br> Výstupem ze semináře je analýza zvolené sociálně pedagogické instituce a kasuistika reflektující vlastní postupy práce s klienty.<br> <br> Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia.<br> <br> <br> The course provides students with a space for a structured exchange of experience and knowledge gained in professional practice in socially oriented institutions. Institutions are selected with regard to the content of teaching social pedagogy, topics of students' seminar and diploma theses, their research projects and professional interest.<br> In addition, the seminar provides an opportunity to reflect on the suitability of procedures and methods of working with clients in an institutional context and to elaborate the challenging topics faced by students in practice: case-by-case and group-supervision procedures are applied.<br> <br> The output of the seminar is an analysis of the chosen social pedagogical institution and a casuistry reflecting its own work with clients.<br> <br> Conditions for completion of the course: Participation in the seminar in the extent of 90%, casuistry reflecting its own social pedagogical work with clients.<br> <br> It is allowed to complete the course in another section of study.<br> |
|
||
Poslední úprava: PEDLOREN (15.06.2015)
Literatura základní: FRIČ, P., VÁVRA, M. Tři tváře komunitního dobrovolnictví. Praha: Hestia, 2012, ISBN 978-80-903696_9-6 GUGGENBÜHL-CRAIG, A. Nebezpečí moci v pomáhajících profesích. Přel. P. Patočka. 1. vydání. Praha: Portál, 2007. 113s. ISBN 978-80-7367-302-4. JEDLIČKA, R.; KLÍMA, P.; KOŤA, J.; NĚMEC, J.; PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. KREBS, V. a kol. Sociální politika. 4. přepracované a upravené vyd. Praha: ASPI, 2007. MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2. RYCHLINOVÁ, J. Analýza podmínek účinné koordinace sítě poskytovatelů služeb sociálních péče ze strany veřejné správy. Kostelec nad Černými lesy: Institut zdravotní politiky a ekonomiky, 2005. ISBN 80-86625-42-7 (brož.) SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. Literatura doporučená: Komunitní plány měst a obcí Projekty občanských sdružení Interní materiály zařízení sociálních služeb Zákon o sociálně právní ochraně dětí Zákon o probační a mediační službě Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči Zákon o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže Zákon o dobrovolnické službě Zákon o rodině Trestní zákon |