|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miroslav Pudlák, CSc. (24.09.2019)
Témata: Úvod do analýzy, cíle, metody, aplikace, osobnosti, směry, literatura Formy – struktura hudebních forem, vývoj forem v dějinách hudby, formy a žánry Harmonický rozbor – vybrané jevy v harmonické řeči Rondo, variace, sonátová forma – historický vývoj forem Beethoven – 1. symfonie 1. věta – sonátová forma Beethoven – 3. symf. Eroica – 1. věta – rozšířená sonátová forma Brahms – 4. symf., 1. věta – stavba témat Beethoven 7. symf. 2. věta – variace, kombinovaná forma Liszt – Les préludes – monotématická forma Dvořák – V přírodě – motivicko-tématická práce Wagner – Tristan a Isolda, předehra – harmonický rozbor Mahler - 5. symfonie, 4. Adagietto – melodický rozbor Mahler - 3. Symf. 3. věta, píseň Ablösung im Sommer – srovnání Mahler – 5. symfonie, 3. Scherzo – komplexní forma na sonátovém principu |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miroslav Pudlák, CSc. (24.09.2019)
K atestu se požaduje prezentace vlastního rozboru a odevzdání kvalitně zpracované písemné práce. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miroslav Pudlák, CSc. (24.09.2019)
Janeček, Karel: Hudební formy. SNKLHU, Praha 1955. Janeček, Karel: Melodika. SNKLHU, Praha 1956. Janeček, Karel: Harmonie rozborem. SHV Praha l963. Janeček, Karel: Základy moderní harmonie. Nakladatelství ČSAV, Praha 1965. Janeček, Karel: Tektonika. Supraphon, Praha 1968. Risinger, Karel: Hierarchie hudebních celků v novodobé evropské hudbě. Panton, Praha 1969. Risinger, Karel: Nauka o hudební tektonice XX. století. AMU, Praha. Risinger, Karel: Základní harmonické funkce v soudobé hudbě. SNKLHU, knižnice Hudební rozpravy, Praha 1958. Risinger, Karel: Zahuštěné akordy a otázka konsonance a disonance v soudobé hudbě. Hudební věda 1965, č. 4. Risinger, Karel: Intervalový mikrokosmos. Knižnice Hudební rozpravy, Supraphon, Praha 1971. Risinger, Karel: Nauka o harmonii XX. století. Supraphon, Praha 1978. Risinger, Karel: Nauka o kontrapunktu XX. století. Risinger, Karel: K současnému pojetí tonality. In: Současná hranice tonality, str. 13-38, Panton, Praha 1974. Tichý, Vladimír: Úvod do studia hudební kinetiky. HAMU, Praha Tichý, Vladimír: Modalita. Živá hudba VIII, SPN, Praha 1983. Tichý, Vladimír: Harmonické pole. In: Živá hudba. AMU, Praha 2003. Hons, Miloš: Hudební analýza , TOGGA, Praha 2010 Hindemith, Paul: Unterweisung im Tonsatz I., theoretischer Teil. B. Schotts Söhne, Mainz 1940. (Nové rozšířené vydání.) Jelinek, Hans: Anleitung zur Zvölftonkomposition (český překlad Uvedení do dodekafonické skladby, přeložil Eduard Herzog, Supraphon, Praha-Bratislava 1967. Kohoutek, Ctirad: Novodobé skladebné směry v hudbě. Vyd. 2., SHV, Praha 1965. Kohoutek, Ctirad: Projektová hudební kompozice. SPN, Praha 1969. Messiaen, Olivier: Technique de mon langage musical Mühe, Hansgeorg: Musikanalyse. Leipzig 1978. Nové cesty hudby I. SHV, Praha 1964. Nové cesty hudby II. Supraphon Praha-Bratislava 1970. Piňos, Alois: Tónové skupiny. Supraphon, Praha 1971. |