Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (13.04.2020)
Předmět nabízí možnost reflektovat pracovní zkušenosti v pomáhajících profesích. Studující, kteří brigádně či dobrovolnicky pracují v pomáhajících profesích na asistentských pozicích, mají v semináři příležitost sdílet své zkušenosti, a tím zvyšovat svoji sebereflexi, citlivost a empatii, schopnost interpretace atd. V rámci předmětu budou studující pracovat s portfoliem, do něhož vkládají průběžné úkoly dle zadání a následně je diskutují na společných seminářích, které slouží ke sdílení a vzájemné inspiraci. Předmět je tvořen pouze strukturovanou reflexí; stáže jsou realizovány studujícími jako jejich vlastní aktivita (brigáda či dobrovolnictví). Předmět vymezuje, ke kterým typům pracovních zkušeností, může reflektivní seminář probíhat. Jedná se různé pracovní zkušenosti na asistentských pozicích v pomáhajících profesích, zejména ve školství a sociální péči, a to alespoň v celkovém rozsahu 60 hodin. S pracovišťmi, kde budou studující působit, bude uzavřena rámcová smlouva. Její podoba je uvedena v příloze akreditačního spisu. Reflektivní seminář bude využívat portfolio se strukturovanými úkoly, které posilují dovednost vést psychologické úvahy nad různými aspekty práce v pomáhajících profesích, uvědomovat si své pocity a řešená dilemata.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (28.01.2020)
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Grada Publishing, 2006.
LINDSAY, G., et al. Etika pro evropské psychology. Praha: Triton, 2010.
KVĚTENSKÁ, Daniela. Moc a pomoc v pomáhajících profesích. SOCIÁLNÍ PRÁCE, 2008, 112.