Cílem integrované náslechové praxe z českého jazyka je seznámení s prostředím školy, prací učitele a výukovými strategiemi užívanými při výuce předmětu český jazyk a literatura.
Náslechová praxe doplňuje kurzy didaktiky českého jazyka a didaktiky literatury. Integrací míří k co možná největšímu možnému propojení všech tří složek předmětu český jazyk a literatura, tedy jazykové, komunikační a literární výchovy. Student dochází do školy a pozoruje výuku, provádí terénní zápis a s vyučujícím reflektuje hospitované hodiny. Náslechy koná v hodinách českého jazyka a literatury napříč, jsou-li v dané škole hodiny rozdělené.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (08.09.2023)
Přímá výuka
Cvičení:
0/1
Praxe:
24 hodin
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
60 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe
280 minut
Samostudium literatury (za semestr)
2 hodiny
Práce se studijními materiály (za semestr)
6 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
6 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
5 hodin
Příprava na zápočet
5 hodin
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
Učebnice českého jazyka a literatury pro příslušný stupeň / ročník.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (31.03.2022)
Minimálně 12 náslechů v hodinách českého jazyka a literatury, rovnoměrně vybrané.
Účast na reflektivních seminářích, kde budou reflektována předem vybraná témata, na něž se student při náslechové praxi zaměří. Z toho důvodu je nezbytně nutné, aby studenti začali vykonávat náslechovou praxi až po 1. semináři, kde se dozvědí potřebné informace.
Studenti mohou vykovávat praxi:
a) na školách dle vlastního výběru (po předchozí domluvě s vedoucím praxe);
b) na fakultních školách (seznam konkrétních škol obdrží stduenti na 1. semináři.