|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (29.07.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (25.09.2020)
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně na základě výjimky pro umělecké činnosti do 15 osob, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s oporou o Moodle a Zoom. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (12.09.2018)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2014, opravené 3. Vydání, s. 148. ISBN 80-7178-976-X. ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Hrajeme si s písničkou Praha Portál 2012 (+CD), ISBN 978-80-262-0097-0 HERDEN, J. Úpravy pro školní soubory. Praha:UK v Praze-PedF, 2001. ISBN 80-7290-052-8. KULHÁNKOVÁ.E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-437-0. JENČKOVÁ, E. Hudební žerty s Mikulášem a čerty. II. Hudba v současné škole. Hradec Králové: Paseka, 2003, ISBN 80-903115-1-2. BATĚKOVÁ, L., JURKOVIČ, P. Neseme, neseme májíček. Praha: Muzikservis, 2000, ISBN 80-86233-10-3. Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky RAKOVÁ, M. ŠTÍPLOVÁ, L. TICHÁ, A. Zpíváme a tvoříme s malými. Brno: Albatros - Edika 2012.143 s. ISBN 978-80-266-0067-1 VISKUPOVÁ, B. Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola ČOS,1997. VEREB.J., VISKUPOVÁ, B. Rodinné písničky pro naše dětičky. Praha: Rolino, 2006, ISBN 80-901678-4-5. KMENTOVÁ, Milena. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!: hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1333-8. Hudební výchova: Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (17.09.2018)
Studenti v roli vedoucích dětských hudebních souborů připraví písemně návrh scénáře vystoupení dětí předškolního věku pro rodiče (do 20 min programu). V rámci konzultace ho předloží a prezentují vyučujícímu (všechny zařazené písně jsou schopni zazpívat a zahrát s doprovodem na klavír, zamýšlený rytmický doprovod jsou schopni reprodukovat tleskáním.) Studenti písemně vytvoření 3 elementární partitury pro doprovod písní uplatnitelných v MŠ, prezentují je během konzultace. Tyto písně zahrají se stylizovaným doprovodem na klavír. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (12.09.2018)
Principy tvorby a organizace při realizování snadných partitur v hudebních činnostech dětí. Metodika nácviku hry na OI dětí předškolního věku. Praktické ověřování vlastních úprav doprovodů písní společnou hrou v semináři. Principy tvorby scénáře vystoupení dětí předškolního věku. Pěvecké činnosti a práce s dětmi hudebně nerozvinutými. Propojení vokálních, pohybových a instrumentálních činností v hudebních zaměstnáních předškolních dětí. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (12.09.2018)
Znalost hudební teorie (základů harmonie) a metodiky práce s dětským hlasem. Hra na klavír v rozsahu požadavků k talentové přijímací zkoušce. Znalost základů hry na zobcovou flétnu. |