Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Seznámení s ontogenezí motoriky dítěte ve věku 2–7 let a vlivem pohybu na tělesný, psychický a sociální vývoj dítěte ve vztahu ke zdraví. Praktické příklady pro podporu a rozvoj základní motoriky v propojení s psychomotorikou s poznáváním vlastního těla, prostoru, materiálního světa a sociálních vztahů. Příklady her a činností se zaměřením na specifika organizace těchto aktivit pro děti předškolního věku v mateřské škole.
Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při zajišťování záchrany a dopomoci.
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Introduction to the ontogenesis of a child's motorskills aged 2–7 years and the influence of movement on the child's physical, mental and social development in relation to health. Practical examples for the support and development of basic motor skills in connection with psychomotor skills with cognition of one's own body, space, material world and social relations. Examples of games and activities focusing on the specifics of the organization of these activities for preschool children in kindergarten.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Cílem kurzu je v teorii a praktické aplikaci osvětlit ontogenezi motoriky v propojení s podporou zdraví a dalšími benefity pohybových aktivit.
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
The aim of the course is to shed light on the theory and practical application of the ontogenesis of motor skills in connection with health promotion and other benefits of physical activities.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Předmět je hodnocen 4 kredity, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám.
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Teretická část:
1) Základy teorie TV - zdraví, zdatnost, schopnosti, dovednosti
2) Zařazení pohybových činností v rámci RVP PV
3) Základy anatomie
4) Základy fyziologie
5) Ontogeneze motoriky
6) Základní testování motoriky u předškolních dětí
Praktická část:
1) Organizace a řízení pohybových činností - specifika realizace a organizace činností pro děti předškolního věku a vhodné zařazování do režimu v MŠ.
2) Základní motorika - praktické příklady pro podporu a rozvoj základní motoriky v propojení s poznáváním vlastního těla, prostoru, materiálního světa a sociálních vztahů
3) Psychomotorika
4) Vliv pohybu na tělesný, psychický a sociální vývoj dítěte ve vztahu ke zdraví.
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
The theoretical part:
1) Basics of TV theory - health, fitness, abilities, skills
2) Classification of movement activities within the RVP PV
3) Fundamentals of anatomy
4) Basics of physiology
5) Ontogeny of motor skills
6) Basic testing of motor skills in preschool children
Practical part:
1) Organization and management of movement activities - the specifics of the implementation and organization of activities for children of preschool age and appropriate inclusion in the kindergarten regime.
2) Basic motor skills - practical examples for the support and development of basic motor skills in connection with learning about one's own body, space, the material world and social relationships
3) Psychomotorics
4) The influence of movement on the child's physical, psychological and social development in relation to health.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)
Účast na praktických cvičení - 75 %.
Příprava zadaných pohybových programů se zaměřením na zdravotní benetity.
Teoretický test ze základní anatomie, fyziologie, ontogeneze motoriky a teorie TV.
Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Šárka Panská, Ph.D. (08.09.2023)