|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Dufková, Ph.D. (23.01.2023)
Studenti budou vytvářet vlastní cvičení, hodnotit jejich vhodnost, včetně reflexe výkladu a úkolů, které nabízejí materiály standardně užívané ve výuce. Součástí programu kurzu bude také práce s didaktickými testy k přijímacím zkouškám a maturitám. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Dufková, Ph.D. (09.02.2024)
Cílem předmětu je zpřítomnit a prohloubit znalosti v oblasti gramatiky češtiny, zejména funkční a normativní mluvnice a větné syntaxe, a to s přihlédnutím k náplni a možnostem výuky češtiny na druhém stupni základních škol a školách středních. Souběžným cílem je učit se vytvářet kvalitní materiály k výuce a reflektovat materiály již existující. Neméně podstatným cílem je nahlížet na jazyk komplexně. Ukotvit si, že gramatika je součástí celého kontextu a plní v něm nějakou funkci. Kontext pro nás bude klíčový pojem. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Dufková, Ph.D. (08.02.2020)
V kurzu budeme užívat standardní mluvnice, elektronické zdroje, odborné studie, skripta a vybrané učebnice češtiny pro ZŠ a SŠ + korpusová data. Vybrané studie, bude doplňováno: CVRČEK, Václav (2010): Korpusový pohled na postavení číslovek v systému slovních druhů. Bohemica Olomucensia 2 – Philologica Iuvenilia, s. 104–109. STROSSA Petr (2019): Používáme k popisu české gramatiky dobře zvolený systém vzorových podstatných jmen? Naše řeč, r. 102, č. 4, s. 252–264. VONDRÁČEK, Miloslav (1998): Citoslovce a částice – hranice slovního druhu. Naše řeč, 81, č. 1, s. 29–37. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Hana Dufková, Ph.D. (23.01.2023)
Pro udělení zápočtu předpokládám intenzivní a "chytrou" práci v semináři i práci samostatnou při plnění dílčích úkolů a přípravu a analýz cvičení. |