Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (28.08.2022)
Obsah předmětu je zaměřen na osobnostně-estetický rozvoj studentů, na posílení vzájemné empatie ve skupině. Důraz je kladen též na rozvoj představivosti a fantazie jako základu tvořivé hry dramatické i nedramatické. Využívány jsou různé druhy reálných i imaginárních podnětů jako motivujících stimulů pro dramatické hry a improvizace. Předmět je koncipován tak, aby studenti měli možnost seznámit se základními postupy a metodami dramatické výchovy především s průpravnými hrami a cvičeními, technikou řeči, přednesem a divadlem pro děti. Každý student se stává aktivním účastníkem veškerých her a cvičení.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (28.08.2022)
Student ...
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (28.08.2022)
Vyčíslení studijní zátěže: Celkem 75 h, z toho...
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (16.04.2022)
BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 7., uprav. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008. ISBN 978-80-7068-217-3. MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 12. vyd. Praha: NIPOS, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0. MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upravené vyd. Praha: NIPOS, 2007. ISBN 978-80-7068-207-4. MORGANOVÁ,N. a J. SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003. SVOBODOVÁ, Eva; ŠVEJDOVÁ, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8. VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1. WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. Přeložila Eva MACHKOVÁ. 2., revid. a aktualizované vyd. Praha: STD; NIPOS, 2014. 234 s. Přel. z: Development Through Drama. ISBN 978-80-903901-4-0 (STD); 978-80-286-9 (NIPOS). ULRYCHOVÁ,I.; Drama a příběh, tvorba scénáře příběhového dramatu v DV. Praha: DAMU, 2007.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (16.04.2022)
Témata: 1) Průpravné hry a cvičení – rozvoj skupinového vnímání, smyslového vnímání 2) Průpravné hry a cvičení – rozvoj komunikačních schopností 3) Průpravné hry a cvičení – rozvoj empatie a prostorového vnímání 4) Práce s literární předlouhou 5) Vytváření větších tematických celků - Roční období, Příroda, Zvířecí hrdina / téma: odvaha, jinakost/, Práce s předměty denní potřeby s přechodem do světa fikce, Stáří , Sourozenecké vztahy. 6) Technika řeči 7) Technika řeči 8) Dětský přednes 9) Dětský přednes 10) Dětské divadlo 11) Divadlo pro děti
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (28.08.2022)
Předmět bude zakončen zápočten, pro jeho udělení je třeba:
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (16.04.2022)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8641 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020).