PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vyšetřovací metody v ergoterapii a fyzioterapii - B03494 (Ergoterapie)
Anglický název: Assessment Methods in Occupational Therapy and Physiotherapy
Zajišťuje: Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN (11-00640)
Fakulta: 1. lékařská fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 7
E-Kredity: 7
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
letní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/4, Z [HT]
letní s.:2/5, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 165 [hodiny]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Mgr. Eliška Rotbartová
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. MUDr. Yvona Angerová, MBA, Ph.D.
Atributy: Ergoterapie
Teoretický předmět
Záměnnost : B02396, B03094
Je prerekvizitou pro: B03129, B02880
Je záměnnost pro: B03094
Anotace -
Poslední úprava: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)
V průběhu předmětu se student seznámí s hlavními metodami diagnostiky a terapie v rámci fyzioterapie a ergoterapie. Tyto znalosti bude využívat při práci ergoterapeuta nebo na ně bude navazovat. Student se dozví o jednotlivých metodách sběru dat, jako je pozorování, rozhovor, měření apod. Také se dozví, jak správně zaznamenávat data a následně je interpretovat. Po absolvování tohoto předmětu bude připraven k provedení základního ergoterapeutického vyšetření pacienta.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)

Student se v tomto předmětu naučí:
- vyšetřit pacienta pomocí aspekce, palpace, rozhovoru i měření
- provést kineziologický rozbor
- zhodnotit postavu pacienta
- změřit rozsahy jeho aktivních i pasivních pohybů
- vyšetřit svalovou sílu, zkrácené svaly, hypermobilitu
- vyšetřit soběstačnost pacienta
- zhodnotit domácí prostředí pacienta
- vyšetřit výkon i participaci pacienta v oblasti volnočasových i pracovních aktivit

Příprava studenta:
Pro správné pochopení a orientaci v problematice je důležité, aby si student průběžně opakoval znalosti z předmětu Úvod do ergoterapie, Anatomie, Anatomická pitva pohybového systému a Teorie ergoterapie.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)

Témata pro oba semestry:

  • vstupní ergoterapeutické vyšetření - indikace, zásady provedení vyšetření, jednotlivé položky
  • vstupní ergoterapeutické vyšetření - přehled metod sběru dat (pozorování, rozhovor, měření, použití nástrojů)
  • palpace; antropometrie, výškovo-váhové indexy
  • úvod do vyšetření horních končetin, jemná motorika, úchopy
  • zásady provádění pasivních pohybů, základy goniometrie
  • aktivní pohyb - hodnocení, druhy
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubu
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu, zápěstí a prstů
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubu
  • vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubu
  • dynamické vyšetření páteře
  • chůze a její hodnocení
  • lokomoce s kompenzačními pomůckami
  • mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny
  • kineziologický rozbor, hodnocení postavy a držení těla
  • anamnéza
  • praktické využití rozhovoru jako metody sběru dat
  • praktické využití pozorování jako metody sběru dat (vyš. HK)
  • vyšetření horních končetin
  • vyšetření taxe, diadochokinézy, třesu a koordinace pohybů
  • vyšetření jemné motoriky, vyšetření zaměřené na úchopy
  • možnosti vyšetření jemné a hrubé motoriky horních končetin s využitím standardizovaných testů, zásady testování
  • možnosti intervence zaměřené na jemnou i hrubou motoriku horních končetin včetně úchopů (včetně využití kreativních technik)
  • vyšetření čití na horních končetinách, vyšetření bolesti
  • možnosti intervencí zaměřených na čití na horních končetinách a k ovlivnění bolesti
  • možnosti vyšetření soběstačnosti, přehled nástrojů pro hodnocení pADL
  • vyšetření soběstačnosti (pADL) - Barthel Index
  • vyšetření soběstačnosti (pADL) - FIM
  • možnosti intervencí zaměřených na pADL
  • vyšetření soběstačnosti (iADL), přehled nástrojů pro hodnocení iADL
  • možnosti intervencí zaměřených na iADL
  • vyšetření zaměřené na volnočasové aktivity, možnosti intervencí zaměřených na volnočasové aktivity
  • vyšetření zaměřené na ergonomii při provádění všedních denních, pracovních i volnočasových aktivit
  • nástroje pro hodnocení kvality života
  • možnosti hodnocení domácího prostředí
  • domácí návštěva
  • nástroje k hodnocení domácího prostředí
  • orientační vyšetření smyslů, percepce; možnosti intervence
  • vyšetření psychosociálních funkcí, možnosti intervence
  • vyšetření schopnosti komunikace, možnosti intervence
  • úvod do kognitivních funkcí a jejich hodnocení (bez využití testů)
  • vyšetření kognitivních funkcí pomocí standardizovaných testů
  • možnosti intervencí zaměřených na kognitivní funkce
  • stanovení silných a slabých stránek pacienta
  • stanovení ergoterapeutických cílů a plánů ergoterapie
  • závěr zprávy z ergoterapeutického vyšetření a doporučení
  • stupňování aktivit vhodných pro terapii konkrétních pacientů
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u hospitalizovaných osob
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s duševním onemocněním
  • specifika ergoterapeutického vyšetření a terapie u osob s fatickou poruchou
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s poruchou kognitivních funkcí
  • specifika ergoterapeutického vyšetření u dětí
  • specifika vyšetření se zapojením rodinných příslušníků pacienta

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Eliška Rotbartová (15.02.2024)

Povinná:

  • Gross, Jeffrey M., Fetto, Joseph Supnick, Elaine Rosen. Vyšetření pohybového aparátu. Praha: Triton, 2005, 599 s. ISBN 80-7254-720-8.
  • Janda, Vladimír. Svalové funkční testy : kniha obsahuje 401 obrázků a 65 tabulek. Praha: Grada, 2004, 325 s. ISBN 978-80-247-0722-8.
  • Kolář, Pavel, Máček, Miloš. Základy klinické rehabilitace. Praha: Galén, 2021, 167 s. ISBN 978-80-7492-509-2.
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2020, 713 s. ISBN 978-80-7492-500-9.
  • Poděbradská, Radana. Komplexní kineziologický rozbor : funkční poruchy pohybového systému. Praha: Grada Publishing, 2018, 176 s. ISBN 978-80-271-0874-9.
  • Švestková, Olga, Svěcená, Kateřina (eds.). Ergoterapie : skripta pro studenty bakalářského oboru Ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Praha: Univerzita Karlova, 1. Lékařská fakulta, 2013, 199 s. ISBN 978-80-260-4101-6.
  • Švestková, Olga, Angerová, Yvona Druga, Rastislav, Pfeiffer, Jan, Votava, Jiří. Rehabilitace motoriky člověka : fyziologie a léčebné postupy. Praha: Grada Publishing, 2017, 319 s. ISBN 978-80-271-0084-2.
  • Vyskotová, Jana, Krejčí, Ivana Macháčková, Kateřina. Terapie ruky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021, 422 s. ISBN 978-80-244-5767-3.

Doporučená:

  • Čihák, Radomír. Anatomie 3. Praha: Grada Publishing, Třetí, upravené a doplněné vydání, 2016, s. ISBN 978-80-247-5636-3.
  • Dragomirecká, Eva, Bartoňová, Jitka. Příručka pro uživatele české verze dotazníků kvality života Světové zdravotnické organizace. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2006, 88 s. ISBN 80-85121-82-4.
  • Haladová, Eva, Nechvátalová, Ludmila. Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2010, 135 s. ISBN 978-80-7013-516-7.
  • Hendl, Jan, Remr, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, 372 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Reichert, Bernhard. Povrchová anatomie pro fyzioterapeuty. Praha: Grada Publishing, 2021, 408 s. ISBN 978-80-271-0670-7.
  • ANGEROVÁ, Yvona, Anna KRULOVÁ a Švestková OLGA. Quality of Life and the Needs of Persons with Acquired Brain Injury in the Context of Community-Based Rehabilitation. In BRAIN INJURY, TAYLOR & FRANCIS. 33 (2019): 274-275.

Studijní opory
Poslední úprava: Ing. Vladislava Kohútová (24.01.2022)
Moodle: https://moodle.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=549 (přístupový klíč bude studentům zaslán e-mailem)
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Eliška Rotbartová (15.02.2024)

Garant předmětu: doc. MUDr. Yvona Angerová, Ph.D., MBA

Vyučující odpovědný za organizaci předmětu: Mgr. Eliška Rotbartová

 

Vyučující:

- Mgr. Eliška Rotbartová (eliska.rotbartova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Zita Matoušová (zita.matousova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Šárka Strubinská (sarka.strubinska@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Silvie Táborská (silvie.taborska@vfn.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. (zuzana.rodova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Bc. Anna Rejtarová (anna.rejtarova@vfn.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

- Mgr. Jana Pluhaříková-Pomajzlová (jana.pluharikova@lf1.cuni.cz); konzultační hodiny dle předchozí domluvy

 

Výuka probíhá na Klinice rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN.

Studenti budou rozděleni do skupiny A a B dle abecedy. V těchto skupinách budou chodit dle rozpisu na výuku (jedna skupina prezenčně, druhá má čas na studium materiálů v Moodlu).

Studenti na prezenční výuku přijdou vždy připraveni - již budou mít nastudované materiály z Moodlu k dané látce předem, aby mohla být prezenční výuka co nejvíce praktická !!!

 

Metody výuky:

- semináře a praktická cvičení (účast povinná)

"živá interaktivní online výuka" přes MS Teams (účast povinná)

- samostudium všech materiálů dostupných na Moodlu (povinné)

- přednášky (týká se pouze letního semestru; účast velmi doporučena)

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Eliška Rotbartová (15.02.2024)

Předmět je zakončen zápočtem v zimním i v letním semestru a závěrečnou teoreticko-praktickou zkouškou. Student má k získání každého zápočtu tři pokusy. Po získání obou zápočtů může přistoupit ke zkoušce, na jejíž splnění má také 3 pokusy. Zkouškové otázky - viz Požadavky ke zkoušce/zkouškové otázky.

 

Podmínky k získání zápočtu v zimním semestru:

- povinná aktivní účast na všech seminářích a cvičeních v prezenční či distanční formě (povoleny 3 absence bez nutnosti se předem omlouvat; 4. a každou další absenci lze omluvit pouze z doložitelných zdravotních důvodů nebo bude student vyzván ke zpracování samostatné práce pro nahrazení absence)

      - konkrétní forma výuky (prezenční x distanční) bude průběžně aktualizována v poznámkách v řádkovém rozpisu výuky

      - distanční forma výuky může proběhnout prostřednictvím Moodle, MS Teams či ZOOM (přihlašovací údaje budou studentům vždy předem zaslány e-mailem)

- povinné nastudování materiálů sdílených prostřednictvím platformy Moodle (https://moodle.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=549; klíč k zápisu pro studenty: ErgoVys2023) a zpracování všech průběžných úkolů

- pravidelná příprava studenta na cvičení a praktické semináře

- prokázání získaných praktických dovedností a teoretických znalostí při praktickém zápočtu (max. 3 pokusy)

- Student si vylosuje jednu otázku, kterou správně teoreticky vysvětlí a předvede správně provedenou praktickou ukázku.

1.        Hodnocení postavy a držení těla

2.        Dynamické vyšetření páteře

3.        Antropometrie HK, výškovo-váhové indexy

4.        Aktivní pohyb - kvantitativní , kvalitativní hodnocení, druhy aktivního pohybu

5.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubu

6.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu

7.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů zápěstí a prstů

8.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubu

9.        Vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubu

10.      Mobilita, vertikalizace, stoj, přesuny

11.      Hodnocení chůze, typy chůze, patologické změny ovlivňující chůzi

12.      Lokomoce s využitím kompenzačních pomůcek

 

Podmínky k získání zápočtu v letním semestru:

- povinná aktivní účast na všech seminářích a cvičeních v prezenční či distanční formě (povoleny 3 absence bez nutnosti se předem omlouvat; 4. a každou další absenci lze omluvit pouze z doložitelných zdravotních důvodů nebo bude student vyzván ke zpracování samostatné práce pro nahrazení absence)

      - konkrétní forma výuky (prezenční x distanční) bude průběžně aktualizována v poznámkách v řádkovém rozpisu výuky

      - distanční forma výuky může proběhnout prostřednictvím Moodle, MS Teams či ZOOM (přihlašovací údaje budou studentům vždy předem zaslány e-mailem)

- povinné nastudování materiálů sdílených prostřednictvím platformy Moodle a zpracování všech průběžných úkolů

- získání min. 60 % bodů v průběžném předem hlášeném testu

- zpracování skupinové seminární práce a její prezentace na konci výuky (informace budou studentům sděleny na výuce)

- pravidelná příprava studenta na cvičení a praktické semináře

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Vondrová (23.09.2022)

Zkouška je teoreticko-praktická. Na její splnění má student 3 pokusy.

Student si vylosuje jednu otázku z prvního okruhu otázek a druhou otázku z druhého okruhu, kterou vždy řádně teoreticky vysvětlí. Může být vyzván k předvedení praktické ukázky týkající se vylosovaných otázek.

 

První okruh otázek (jedna otázka):

1.      vstupní ergoterapeutické vyšetření - indikace, zásady provedení vyšetření, položky

2.      metody sběru dat - pozorování (úvod, rozdělení, použití, výhody, nevýhody)

3.      metody sběru dat - rozhovor (úvod, rozdělení, použití, výhody, nevýhody)

4.      metody sběru dat - hodnotící nástroje využitelné v ergoterapeutickém vyšetření (úvod, rozdělení, použití, výhody, nevýhody)

5.      anamnéza

6.      vyšetření horních končetin - položky, metody

7.      vyšetření úchopů (dělení, typy, fáze)

8.      vyšetření jemné motoriky, možnosti intervence

9.      vyšetření čití na horních končetinách, možnosti intervence

10.    orientační vyšetření smyslů, percepce a bolesti, možnosti intervence

11.    hodnocení kognitivních funkcí (bez využití testů), možnosti intervence

12.    vyšetření kognitivních funkcí pomocí testů, možnosti intervence

13.    vyšetření psychosociálních funkcí, možnosti intervence

14.    vyšetření schopnosti komunikace, možnosti intervence

 

Druhý okruh otázek (jedna otázka):

15.    vyšetření soběstačnosti - nástroje pro hodnocení pADL

16.    vyšetření soběstačnosti (pADL) - Barthel Index

17.    vyšetření soběstačnosti (pADL) - FIM

18.    vyšetření soběstačnosti (iADL), nástroje pro hodnocení iADL

19.    vyšetření zaměřené na volnočasové aktivity

20.    možnosti hodnocení domácího prostředí, nástroje

21.    domácí návštěva - výhody, nevýhody

22.    specifika ergoterapeutického vyšetření u dětí

23.    specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s duševním onemocněním

24.    specifika ergoterapeutického vyšetření u hospitalizovaných osob

25.    specifika vyšetření se zapojením rodinných příslušníků pacienta

26.    nástroje pro hodnocení kvality života

27.    stanovení silných a slabých stránek pacienta, stanovení ergoterapeutických cílů a plánů

28.    vytvoření závěru ergoterapeutického vyšetření a doporučení

Rozpis výuky -
Rozpis datumový
Den Datum Popis Učitel Soubory Poznámka Hodnocení
Úterý03.10.202310:30 - 12:00 - vstupní ergoterapeutické vyšetření - indikace, zásady provedení vyšetření, jednotlivé položkyMgr. Eliška Rotbartovávšichni
průměr: 5, hodnoceno: 3x
Čtvrtek05.10.202310:30 - 12:00 - palpace; antropometrie, výškovo-váhové indexyMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 3x
Úterý10.10.202310:30 – 12:00 - Vstupní ergoterapeutické vyšetření - přehled metod sběru dat (pozorování, rozhovor, měření, použití nástrojů)Mgr. Eliška Rotbartováoffline v Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Čtvrtek12.10.202310:30 - 12:00 - palpace; antropometrie, výškovo-váhové indexyMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně- Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Pátek13.10.202310:30 - 12:00 - anamnézaMgr. Eliška Rotbartovávšichni
průměr: 3, hodnoceno: 3x
Úterý17.10.202310:30 – 12:00 – práce s kazuistikami (anamnéza), praktické využití rozhovoru jako metody sběru datMgr. Eliška Rotbartovávšichni
Čtvrtek19.10.202310:30 - 12:00 - zásady provádění pasivních pohybů, základy goniometrieMgr. Silvie Táborskávšichni
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Pátek20.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubu Mgr. Silvie Táborskáskupina A, skupina B distančně-Moodle
průměr: 3, hodnoceno: 2x
Úterý24.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů ramenního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Čtvrtek26.10.2023IMATRIKULACE(výuka neprobíhá)
Pátek27.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu, zápěstí a prstůMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Úterý31.10.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů loketního kloubu, zápěstí a prstůMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně- Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Čtvrtek02.11.202310:30 - 12:00 - úvod do vyšetření horních končetin, jemná motorika, úchopy (teoretická část) (Mgr. Zita Matoušová)offline v Moodle
Pátek03.11.202310:30 – 12:00 vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Úterý07.11.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů kyčelního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Čtvrtek09.11.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně- Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Úterý14.11.202310:30 – 12:00 - vyšetření aktivních a pasivních pohybů kolenního a hlezenního kloubuMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Čtvrtek16.11.202310:30 - 12:00 - aktivní pohyb – hodnocení, druhy; dynamické vyšetření páteřeMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Úterý21.11.202310:30 - 12:00 - aktivní pohyb – hodnocení, druhy; dynamické vyšetření páteřeMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Čtvrtek23.11.202310:30 - 12:00 - úvod do vyšetření horních končetin, jemná motorika, úchopy (praktická část) (Mgr. Zita Matoušová)všichni
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Úterý28.11.202310:30 - 12:00 - chůze a její hodnocení; lokomoce s kompenzačními pomůckamiMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Čtvrtek30.11.202310:30 – 12:00 - chůze a její hodnocení; lokomoce s kompenzačními pomůckamiMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Úterý05.12.202310:30 – 12:00 - kineziologický rozbor, hodnocení postavy a držení tělaMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Čtvrtek07.12.202310:30 - 12:00 - kineziologický rozbor, hodnocení postavy a držení tělaMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
Úterý12.12.202310:30 – 12:00 - praktické využití pozorování jako metody sběru dat (vyš. HK) (Mgr. Zita Matoušová)všichni
Čtvrtek14.12.202310:30 - 12:00 - mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny; závěrečné opakováníMgr. Silvie Táborskáskupina B prezenčně; skupina A distančně-Moodle
Úterý19.12.202310:30 – 12:00 - praktické vyšetření horních končetin, praktická analýza úchopů (Mgr. Zita Matoušová)všichni
Čtvrtek21.12.202310:30 - 12:00 - mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny; závěrečné opakováníMgr. Silvie Táborskáskupina A prezenčně; skupina B distančně-Moodle
Úterý02.01.202410:30 – 12:00 - samostatná práce (Mgr. Zita Matoušová)všichni OFFLINE v Moodle
Čtvrtek04.01.202410:30 – 12:00 – závěrečné opakování ergoterapeutického vyšetření (Mgr. Zita Matoušová)všichni
Rozpis datumový
Den Datum Popis Učitel Soubory Poznámka Hodnocení
Čtvrtek22.02.202413:00 – 14:30 ergoterapeutické vyšetření – opakováníMgr. Eliška RotbartováOFFLINE v Moodlu – úkol splnit do 23.2.2024
Čtvrtek22.02.20249:45 – 12:00 vyšetření soběstačnosti – úvod + přehled nástrojůBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Pátek23.02.202410:15 – 12:30 úvod do kognitivních funkcí a jejich hodnocení (bez využití testů)Mgr. Zita Matoušová 
Pondělí26.02.202410:15 – 11:45 vyšetření schopnosti komunikace, možnosti intervenceMgr. Bc. Anna Rejtarová 
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Čtvrtek29.02.202413:00 – 14:30 nástroje k hodnocení domácího prostředíMgr. Eliška RotbartováOFFLINE v Moodlu
Čtvrtek29.02.20249:45 – 12:00 možnosti hodnocení domácího prostředí, domácí návštěvaMgr. Eliška Rotbartová 
Pátek01.03.202410:15 – 12:30 vyšetření soběstačnosti (iADL) (prezenčně + offline dostudovat)Mgr. Eliška Rotbartová 
Čtvrtek07.03.202413:00 – 14:30 mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny (skupina A prezenčně, skupina B offline v Moodlu)Mgr. Silvie Táborskánáhrada za ZS
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Čtvrtek07.03.20249:45 – 12:00 vyšetření kognitivních funkcí pomocí testů (skupina A PREZENČNĚ, skupina B offline v Moodlu)Mgr. Zita Matoušováskupina A – předem projít materiály v Moodlu
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Pátek08.03.202410:15 – 11:45 vyšetření soběstačnosti (pADL) - Barthel Index, 11:45 – 12:30 offline – samostatná práceBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Pondělí11.03.202410:15 – 11:45 orientační vyšetření smyslů, percepce; možnosti intervenceMgr. Bc. Anna Rejtarová 
Čtvrtek14.03.202413:00 – 14:30 vyšetření zaměřené na volnočasové aktivityMgr. Eliška Rotbartová 
Čtvrtek14.03.20249:45 – 12:00 vyšetření soběstačnosti (pADL) – FIMBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Pátek15.03.202410:15 – 11:45 vyšetření soběstačnosti (pADL) – FIM (2. část), 11:45 – 12:30 offline – samostatná práceBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
Čtvrtek21.03.202413:00 – 14:30 mobilita na lůžku, vertikalizace, stoj, přesuny (skupina B prezenčně, skupina A offline v Moodlu)Mgr. Silvie Táborskánáhrada za ZS
průměr: 5, hodnoceno: 2x
Čtvrtek21.03.20249:45 – 12:00 nástroje pro hodnocení iADL, intervence zaměřené na iADL (prezenčně + offline dostudovat); zadání skupinové seminární práceMgr. Eliška Rotbartová 
Pátek22.03.20249:45 – 11:15 vyšetření soběstačnosti (pADL) – FIM, Barthel Index, kazuistikyBc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. 
průměr: 1, hodnoceno: 1x
Pondělí25.03.202410:15 – 11:45 specifika ergoterapeutického vyšetření a terapie u osob s fatickou poruchou a s poruchou kognitivních funkcíMgr. Bc. Anna Rejtarová 
Čtvrtek28.03.202413:00 – 14:30 DĚKANSKÝ DENMgr. Šárka StrubinskáVýuka neprobíhá
Čtvrtek28.03.20249:45 – 12:00 DĚKANSKÝ DENMgr. Šárka StrubinskáVýuka neprobíhá
Pátek29.03.20249:45 – 11:15 STÁTNÍ SVÁTEK (Velký pátek)Mgr. Šárka StrubinskáVýuka neprobíhá
Čtvrtek04.04.202413:00 – 14:30 praktické opakování vyšetření horních končetinMgr. Šárka Strubinská 
Čtvrtek04.04.20249:45 – 12:00 vyšetření kognitivních funkcí pomocí testů (skupina B PREZENČNĚ, skupina A offline v Moodlu)Mgr. Zita Matoušováskupina B – předem projít materiály v Moodlu
Pátek05.04.20249:45 – 11:15 možnosti intervence zaměřené na kognitivní funkce (prezenčně + offline dostudovat)Mgr. Zita Matoušová 
Pondělí08.04.202410:15 – 11:45 průběžný test z celé látky z vyšetřovacích metod (ZS+LS)Mgr. Eliška Rotbartová 
Čtvrtek11.04.2024EXKURZE - čas bude upřesněnMgr. Eliška RotbartováPOZOR změna výuky
Čtvrtek11.04.202412:15 – 14:30 možnosti vyšetření jemné a hrubé motoriky horních končetin s využitím standardizovaných testů, zásady testování (PREZENČNĚ), možnosti intervence zaměřené na jemnou i hrubou motoriku horních končetin včetně úchopů (včetně využití kreativních technik) (OFFLINE v Moodlu)Mgr. Eliška RotbartováPOZOR změna výuky
Pátek12.04.20249:45 – 11:15 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Zita Matoušová 
Čtvrtek18.04.20249:45 – 12:00 specifika ergoterapeutického vyšetření u dětí; specifika vyšetření se zapojením rodinných příslušníků pacientaMgr. Zita Matoušová 
Čtvrtek18.04.202413:00 – 14:30 specifika ergoterapeutického vyšetření u osob s duševním onemocněnímMgr. Bc. Jana Pluhaříková-Pomajzlová 
Pátek19.04.20249:45 – 11:15 praktické opakování: vyšetření aktivních a pasivních pohybů na horních končetinách (skupina A PREZENČNĚ); skupina B zpracovávání úkolu v MoodluMgr. Silvie Táborská 
Pondělí22.04.202410:15 – 11:45 nástroje pro hodnocení kvality životaMgr. Šárka StrubinskáOFFLINE v Moodlu
Čtvrtek25.04.202413:00 – 14:30 vyšetření psychosociálních funkcí, možnosti intervenceMgr. Bc. Jana Pluhaříková-PomajzlováOFFLINE - samostudium
Čtvrtek25.04.20249:45 – 11:00 specifika ergoterapeutického vyšetření u hospitalizovaných osob (prezenčně), 11:00 - 12:00 offline - samostudiumMgr. Šárka Strubinská 
Pátek26.04.20249:45 – 11:15 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Zita Matoušová 
Čtvrtek02.05.202413:00 – 14:30 vyšetření čití, možnosti intervencí zaměřených na čití na horních končetinách a k ovlivnění bolestiMgr. Eliška Rotbartová 
Čtvrtek02.05.20249:45 – 12:00 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Eliška Rotbartová 
Pátek03.05.20249:45 – 11:15 praktické opakování: vyšetření aktivních a pasivních pohybů na horních končetinách (skupina B PREZENČNĚ); skupina A zpracovávání úkolu v MoodluMgr. Silvie Táborská 
Pondělí06.05.202413:00 – 15:15 vyšetření čití na horních končetinách, vyšetření bolesti, možnosti intervence (praktické cvičení)Mgr. Eliška Rotbartová 
Úterý07.05.202410:30 – 12:00 volný čas na zpracování skupinové seminární práceMgr. Eliška Rotbartová 
Čtvrtek09.05.20249:45 – 12:00 stanovení silných a slabých stránek pacienta, stanovení ergoterapeutických cílů a plánů, závěr zprávy z ergoterapeutického vyšetření a doporučeníMgr. Eliška Rotbartová 
Čtvrtek09.05.202413:00 – 15:15 vytvoření zprávy z ergoterapeutického vyšetření včetně závěru ergoterapeutického vyšetření a doporučení, stupňování aktivit vhodných pro terapii konkrétních pacientů – práce s kazuistikami/pacientem, shrnutí ergoterapeutického vyšetření, informace k prázdninovým praxímMgr. Eliška Rotbartová 
Pátek10.05.20248:45 – 11:00 Prezentace závěrů (skupinová seminární práce) – domácí návštěva a vyšetření ADL (+ druhý vyučující Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc.)Mgr. Eliška Rotbartová 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK