|
|
|
||
Poslední úprava: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (21.03.2013)
|
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
Cílem předmětu je orientovat studenty v základních psychologických zákonitostech hudebně pedagogického procesu a umožnit jim diagnostikovat a rozvíjet hudebnost dítěte. |
|
||
Poslední úprava: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2013)
Povinná literatura: SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H. Hudební psychologie pro učitele. Praha : Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2060-2. ISBN 978-80-246-2303-0 (online: pdf) Doporučená literatura: SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha : SPN 1990. ISBN 80-04-20587-9. |
|
||
Poslední úprava: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2015)
Samostatná písemná práce studentů: tvorba vlastních empirických testů hudebnosti - kolektivní prověrka hudebnosti žáků stanoveného věku. Referát o vybrané publikaci s hudebněpsychologickou problematikou Orientační test z historického vývoje hudební psychologie (hlavní představitelé a díla) Otázky ke zkoušce (viz webové stránky katedry Hv). |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
Hudební psychologie jako hraniční vědní disciplína, její metodologické problémy, systém výzkumných metod. Základní hudebně psychologické kategorie (hudební vlohy, schopnosti, dovednosti, návyky, činnosti, hudebnost, nadání, talent, genialita). Psychologie hudebních schopností a dovedností. Klasifikace hudebních schopností a jejich charakteristika. Diagnostika hudebnosti. Standardizované testy hudebnosti. Principy tvorby hudebních testů. Ratingová metoda, anamnestický dotazník, sémantický diferenciál v diagnostice hudebnosti. |
|
||
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
žádné |