Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět je určen pouze pro doktorandy povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)
Nástrojové interpretační umění je v edukační oblasti charakterizováno specifickými rysy v porovnání se standardní
koncepcí výuky jiných odborných disciplín. Výzkumná práce se týká oblastí spjatých s jednotlivými specifiky. Jsou to např.
práce s hudebním a interpretačním talentem, výuka a výchova v oblasti hudebního umění, interpretační nástrojové
vzdělávání dospělých, individuální studijní plány - mentoring, problematika didaktické interpretace, komparace systémů
hudebního uměleckého vzdělávání v ČR a v zahraničí. Ve výuce nástrojové interpretace se jedná o kontinuitu evropských
kulturních tradic v oblasti studia partitur, systémů výuky, metodických a didaktických náhledů a koncertních interpretačních
výstupů s novými perspektivami oboru, s měnícími se požadavky na formu, obsah i výstupy výuky, které reagují na
vývojové tendence ve strukturách sociální akceptace.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)
The instrumental performing art in education field has specific points in comparison with usual educational conceptions of
other specialized disciplines. The research covers fields concerning each of the specific points. It is for instance work with
music and interpretation talent, tuition and education in music field, performing and instrumental development of adults,
mentoring, questions of didactic interpretation, comparison of educational systems home and abroad. In tuition of
instrumental performing it concerns continuity of European cultural traditions in area of score studying, tuition system,
methodological a didactic insight and concert performances with new fields perspectives, with new demands on form,
content and results outputs of tuition that answer the new trends in social acceptance structures.
Literatura
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (05.12.2018)
Literatura bude určena zkoušejícím v souladu s odbornými nároky předmětu, s výzkumným zaměřením a s tématem disertační práce.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Prezentace problematiky v následujících tematických okruzích:
1. Hudební dílo jako objekt výchovy a vzdělání
2. Metody a formy práce s hudbením dílem ve všeobecně vzdělávacím a hudebním školství
3. Analýza práce s hudebním dílem ve vybrané vzdělávací instituci
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Presentation of the issue in the following topics:
1. Musical work as an object of education
2. Methods and forms of work with music in general education and music education
3. Analysis of work with music in selected educational institution
Sylabus -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Nástrojové interpretační umění je v edukační oblasti charakterizováno specifickými rysy v porovnání se standardní koncepcí výuky jiných odborných disciplín. Výzkumná práce se týká oblastí spjatých s jednotlivými specifiky. Jsou to např. práce s hudebním a interpretačním talentem, výuka a výchova v oblasti hudebního umění, interpretační nástrojové vzdělávání dospělých, individuální studijní plány - mentoring, problematika didaktické interpretace, komparace systémů hudebního uměleckého vzdělávání v ČR a v zahraničí. Ve výuce nástrojové interpretace se jedná o kontinuitu evropských kulturních tradic v oblasti studia partitur, systémů výuky, metodických a didaktických náhledů a koncertních interpretačních výstupů s novými perspektivami oboru, s měnícími se požadavky na formu, obsah i výstupy výuky, které reagují na vývojové tendence ve strukturách sociální akceptace.
Forma výuky - individuální konzultace, individuálně stanovená témata eventuálních písemných prací
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
In the educational field, instrumental interpretation art is characterized by specific features compared to the standard concept of teaching other professional disciplines. The research work deals with areas related to particular specifics. These include, for example, work with musical and interpretive talent, teaching and education in the field of musical art, interpretive instrumental adult education, individual curricula - mentoring, the issue of didactic interpretation, comparison of music art education systems in the Czech Republic and abroad. In the teaching of instrumental interpretation, it is a continuity of European cultural traditions in the field of the study of scores, teaching systems, methodological and didactic insights and concert interpretation outputs with new perspectives of the field, with changing requirements for form, content and outputs. social acceptance structures.
Form of teaching - individual consultations, individually determined topics of possible written works
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu určuje zkoušející, jsou vždy dohodnuty konzultační formou a jsou v souladu s nároky daného předmětu, s výzkumným zaměřením a s tématem disertační práce. Předmět je zakončen zkouškou, a pokud je vybrán jako povinně volitelný, je zakončen publikačním výstupem v odborném periodiku nebo ve sborníku z konference, případně prezentací problematiky před publikem. Výstup prezentuje analýzu hudebního díla jako objektu vzdělávání, cíle metody a formy práce s hudbením dílem v různých vzdělávacích institucích.
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Examination conditions are set by the examiner, they are always agreed upon in a consultation form and are in accordance with the requirements of the subject, with the research focus and with the topic of the dissertation.The course is completed by an exam and if it is chosen as a compulsory elective, it is completed by publication output in a professional periodical or conference proceedings, or presentation of the issue in front of an audience.The output presents an analysis of a musical work as an object of education, the aims of the method and the forms of work with music in various educational institutions.