|
|
|
||
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2010)
|
|
||
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2010)
Autorský zákon [online]. [cit. 16.2.2009]. Dostupný na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Autorsk%C3%BD_z%C3%A1kon.
ASSCHE, F.V. Evaluation Targets & Methodology [online]. 2007 [cit. 3.9.2009]. Dostupný na: http://info.melt-project.eu/shared/data/melt/MELT_D7P1_final.pdf.
COLLIS, B. Tele-learning in a Digital World. The Future of Distance Learning. Thomson Computer Press, 1996. ISBN 1-85032-157-4.
DOWNES, S. E-learning 2.0 [on-line]. [cit.3.9.2009]. Dostupné na: http://www.elearnmag.org/subpage.cfm?section=articles&article=29-1.
DOWNES, S. Copyrights Ethics and Theft [on-line]. [cit.3.9.2009]. Dostupné na: http://www.downes.ca/cgi-bin/page.cgi?post=65
GRUBER, L. Licence Creative Commons a šedá literatura [online]. 2008 [cit. 16.2.2009]. Dostupný na: http://nusl.stk.cz/images/CC_text.pdf.
HODGINS, W., CONNER, M. Everything You Ever Wanted to Know About Learning Standards but Were Afraid to ask [on-line]. [cit. 3.9.2009]. Dostupné na: http://www.linezine.com/2.1/features/wheyewtkls.htm.
KAY, R.H., KNAACK, L. A multi-component model for assessing learning objects : The learning object evaluation metric (LOEM) [online]. 2008 [cit. 30.7.2009]. Dostupný na: http://www.ascilite.org.au/ajet/ajet24/kay.html.
KULIČ,V. Psychologie řízeného učení. Praha : Academia, 1992. ISBN 80-200-0447-5.
LeMill. http://lemill.net/
Learning Objects & Learning Standards [on-line]
TELMAE. http://telmae.eu
DUM. http://dum.rvp.cz |
|
||
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2010)
ÚVOD Teoretické otázky řízení učení a systémů pro řízení výuky. Pojem e-learning, e+learning.
E-LEARNING VE ŠKOLNÍ PRAXI Možnosti a způsoby využití ICT jako podpory učení žáka. Základní pojmy (programované učení, e-learning, výukové programy, on-line formy výuky, on-line podpora výuky, blended learning, výukový objekt, úložiště výukových objektů, aj.). Edukační procesy podporované ICT. Činnosti učitele a jeho úloha ve výuce s on-line podporou. Činnosti žáka při učení podporovaném ICT. Výhody a nevýhody on-line podpory prezenční výuky ve škole.
TECHNOLOGIE PRO APLIKACI E-LEARNINGU DO VÝUKY VE ŠKOLE Práce s vybranými technologiemi pro tvorbu a distribuci výukového obsahu prostřednictvím počítačové sítě. Výhody a nevýhody. Prostředí pro kolaboraci a sdílení výukových objektů a náměty pro jejich využití ve výuce. Práce s vybranými běžně dostupnými technologiemi synchronní a asynchronní komunikace (např. chat, videokonference) při komunikaci a spolupráci účastníků výuky prostřednictvím počítačové sítě. Sdílení software. Výhody a nevýhody. Práce s vybranými technologiemi pro zajištění zpětné vazby prostřednictvím počítačové sítě ve výuce a při učení. Výhody a nevýhody.
POČÍTAČOVÉ EDUKAČNÍ SYSTÉMY PRO ŘÍZENÍ ŽÁKOVA UČENÍ Modelové ukázky komerčních a Open Source systémů VLE, LMS k podpoře výuky a řízení učení žáka v prezenční výuce. Komunikace a principy řízení distribuované výuky.
ZÁKLADY PRÁCE S MOODLE Základní charakteristiky a možnosti Moodle z hlediska různých skupin uživatelů. Seznámení s jednotlivými funkcemi a nástroji Moodle pro tvůrce kurzu. Seznámení s jednotlivými funkcemi a nástroji Moodle pro učitele. Seznámení s jednotlivými funkcemi a nástroji Moodle pro studenta.
NÁVRH SCÉNÁŘE Návrh scénáře elearningového projektu výuky s využitím výukových objektů a různých technologií k zajištění podpory učení žáka. Kritéria pro hodnocení elearningových kurzů. |