Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
Předmět je jednosemestrální a je vstupní branou pro následné absolvování předmětu souvislá praxe v oboru pedagogika. Studentům nabízí možnost zorientovat se v širokém spektru činností, které na základní nebo střední škole vykonává učitel předmětu pedagogika. Umožní absolvovat náslechy na zvolené škole nejen ve výuce pedagogických předmětů, ale také jiných společenskovědních předmětů, příp. se dále účastnit např. projektových dnů školy atd.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
The subject is one-semester and is the gateway for subsequent completion of the subject of continuous experience in the field of pedagogy. It offers students the opportunity to navigate the wide range of activities carried out in primary or secondary school by a teacher of the subject of pedagogy. It will make it possible to take hearings at the chosen school not only in the teaching of pedagogical subjects, but also other social science subjects, or to further participate e.g. in project days of school, etc.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
Studenti se v průběhu náslechové praxe ve škole zorientují v širokém spektru činností, které na ZŠ nebo SŠ vykonává učitel předmětu pedagogika nebo dalších obsahově příbuzných společenských věd. Absolvuje, zaznamenává a reflektuje náslechy ve výuce těchto předmětů, zkušenosti z praxe propojuje s již získanými teoretickými poznatky.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
During the course of a listening practice at the school, students will navigate the wide range of activities carried out by a teacher of the subject of pedagogy or other content-related social sciences at the school. He graduates, records and reflects on hearings in the teaching of these subjects, linking the experience of practice with the theoretical knowledge already acquired.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.08.2021)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 47 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 6 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 4 hodiny, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Seminární práce 10 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 12 hodin.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (10.09.2021)
Student k získání zápočtu odevzdává strukturovaně zpracovaný text dle pokynů vyučující (jeho součástí je i potvrzení školy o realizované praxi). S obsahem tohoto textu a jeho jednotlivými úkoly jsou studenti seznámeni na úvodním semináři. Před zahájením praxe absolvuje povinné proškolení studentů před praxemi.
Studenti mají na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
To obtain the credit, the student submits a structured text according to the instruction of the teacher (this includes the school's confirmation of the practice). The content of this text and its various tasks are presented to the students in the introductory seminar. Before starting the practice, he undergoes compulsory training of students before the practice. The student has a total of 3 attempts to get the credit, 1 regular and 2 corrective.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
1. příprava k náslechové praxi, legislativní rámec
2. hospitační etika, zásada návštěv ve výuce, GDPR
3. realizace náslechové praxe
4. reflexe praxe na společném semináři na konci semestru
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (07.09.2021)
1. preparation for hearing practice, legislative framework
2. hospitation ethics, the principle of visits in teaching, GDPR
3. implementation of the practice of hearing
4. reflecting on the practice at a joint seminar at the end of the semester