Didaktická praxe na ZŠ by měla poskytnout studentům učitelství matematiky dostatečný prostor pro získávání prvních zkušeností v oblasti výchovně vzdělávací, pro vytváření a prohlubování základních didaktických dovedností v oblasti diagnostiky, hodnocení, komunikace, organizace a řízení vzdělávacího prostředí se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace (v souladu s požadavky RVP pro základní vzdělávání). V rámci rozborů náslechových hodin u učitelů fakultních škol a rozborů samostatných vyučovacích hodin realizovaných studenty bude rozvíjena sebereflexe studentů, na jejímž základě mohou dojít k poznání, jaké je jejich vlastní pojetí učitelské profese, které oblasti učitelské profese patří k jejich slabším stránkám a které by měli v dalším studiu a v rámci dalšího vzdělávání cílevědomě rozvíjet.
Didaktická praxe je nedílnou součástí didaktické přípravy studentů učitelství matematiky. Materiály, které studenti zpracují při přípravě, realizaci a vyhodnocení praxe (zápis náslechu, projekt výuky, reflexe vlastní výuky, sebereflexe celé praxe), proto budou součástí jejich didaktického portfolia a bude s nimi dále pracováno v předmětech Didaktika matematiky 2 a Didaktika matematiky 3.
Poslední úprava: STEHLIKO (30.07.2018)
Teaching practice at a lower secondary school should provide student teachers with first experience with teaching and create and deepen their didactic skills in the teaching of mathematics. Reflections of their lessons with the help of a mentor teacher should develop students' self-reflective skills. They should get to know their conceptions of teaching, their strong and weak points as teachers.
Teaching practice is an important part of the didactic education of student teachers. Materials they will produce during the teaching practice will become part of their portfolio and will be used in mathematics education courses.
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (28.10.2019)
Učebnice matematiky, metodické materiály.
Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (30.07.2018)
Průběh praxe je dán konkrétní prací na škole.
V průběhu praxe budou organizovány reflektivní semináře na fakultě.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: STEHLIKO (30.07.2018)
Účast na praxi podle směrnice k souvislé pedagogické praxi vypracované Střediskem pedagogické praxe na PedF.