|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (22.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (22.09.2020)
Cílem předmětu je uvedení do obené didaktiky, osvojení si odborné terminologie a základních teoretických východisek v oblasti výukové komunikace, práce s výukovými cíli, plánování výuky. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (05.10.2021)
Studentům je poskytnuta podpora v moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6399 (heslo: jednicka) K samostudiu je určená e- publikace Stará, J., Zemanová, B., Horská, P. Obecná didaktika I: Plánování výuky dostupná zde: https://cuni.futurebooks.cz/ |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (07.09.2022)
Literatura Stará, J., Zemanová, B., Horská, P. Obecná didaktika I: Plánování výuky, dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/ ŠEĎOVÁ, K., ŠALAMOUNOVÁ, Z., ŠVAŘÍČEK, R., SEDLÁČEK, M., MAJCÍK, M. a NAVRÁTILOVÁ, J. (2019). Výuková komunikace. Brno: Muni press. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací programy Legislativa. MŠMT ČR [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/urednik Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. MŠMT ČR [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030 KNECHT, P. (2009). Co je dnes obsahem vzdělávání? Pedagogická orientace, 19(2), 120–127. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1228/937 Rámcový vzdělávací program pro základní školy, školní vzdělávací programy |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (22.09.2020)
1. Didaktika - předmět, základní pojmy. 2. Výuková komunikace. 3. Cíle výuky - klasifikace cílů, způsoby a zásady formulace cílů. Velká myšlenka. 4. Obsah výuky - struktura učiva, kurikulární dokumenty, učebnice. 5. Stanovení cílů, výběr učiva 7. Taxonomie vzdělávacích cílů. Efektivní práce s výukovými cíli. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (15.11.2023)
Obsah znalostí je dán okruhy k SZZ Cíle vzdělávání Obsah vzdělávání Výuková komunikace Student k těmto okruhům v rámci předmětu zpracuje 3 úkoly v moodle. Ty jsou zároveň podkladem pro zpracování povinných složek závěrečného portfolia z pedagogiky. Úkoly v moodle vedou k aplikaci požadovaných znalostí a dovedností. Nejzažší termín odevzdání: 2 týdny po posledním prezenčním setkání k předmětu. Vzhledem k tomu, že úkoly jsou součástí závěrečnho portfolia, bude poskytnuta souhrnná společná (ne individuální) zpětná vazba k odevzdaným úkolům. |