|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Blatný, M. a kol. Psychologie osobnosti, hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada Publishing, 2010. Cakirpaloglu, P. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada Publishing, 2012. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Portál, Praha 2004 Langmeier, J. a D. KrejčířovÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2005. Piaget, J. a B. Inhelderová. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Pojetí člověka jako osobnosti, význam pojmu osobnost v pedagogice. Konstituování osobnosti v dětství a mládí, úkoly výchovy. Pojetí vývoje/ontogeneze individua. Rozlišení zrání, vývoje učením a získáváním zkušeností, osobnostního rozvoje. Uvedení do základů vývojové psychologie. Faktory psychického vývoje, interakce mezi faktory. Působení soudobé rodiny. Potenciality vývoje/rozvoje - jejich využívání versus blokování. Důsledky pro edukaci. Citlivá období, respektive zlomové události ve vývoji dítěte. Tzv. vývojové úkoly; vůdčí typy činnosti, periodizace vývoje. Charakteristiky jednotlivých období. Úkoly pro výchovu. Problémy, které v jednotlivých vývojových obdobích nejčastěji vyvstávají; jejich analýza, možnosti řešení. Pohled na zvláštnosti vývoje dětí dnes - šance a ohrožení. Učitel jako osobnost a jako facilitátor psychického vývoje/osobnostního rozvoje dětí a mládeže. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Zkouška: dle zadaných otázek |