Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Kompetence:
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
dánština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Úroveň:
Poznámka:
předmět lze zapsat opakovaně předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu předmět lze zapsat v ZS i LS
Poslední úprava: Mgr. Radka Stahr, Ph.D. (03.02.2024)
Kurz je primárně zaměřen na synchronní analýzu dánského jazyka a současnou jazykovou situaci v Dánsku. Probíraná témata vycházejí především ze sociolingvistiky, zohledněny jsou ale i některé kapitoly z lexikologie, morfologie i stylistiky. Jazykem kurzu je dánština.
Poslední úprava: Mgr. Radka Stahr, Ph.D. (03.02.2024)
Kurset fokuserer på praktiske analyser av ulike syntaktiske forhold og grunnleggende syntaktiske strukturer (setningsanalyse gir innføring i setningsledd, deres realiseringsmåter og semantiske roller, komplekse setninger blir analysert med hensikt til forholdene mellom ulike setninger (hypotaktiske og parataktiske setninger) og leddsetningstypologi). <br>
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Radka Stahr, Ph.D. (06.02.2023)
Christensen, Z. R., Christensen, L.: Dansk grammatik. Odense: Syddansk universitetsforlag, 2005.
Heltoft, L.; Hansen, E.: Grammatik over det danske sprog. Kbh.: Danske Sprog- og Litteraturselskab, 2011.
Sekundární texty vztahující se k tématům jednotlivých seminářů budou upřesněny a dány k dispozici v první hodině kurzu.
Poslední úprava: Mgr. Radka Stahr, Ph.D. (06.02.2023)
Christensen, Z. R., Christensen, L.: Dansk grammatik. Odense: Syddansk universitetsforlag, 2005.
Heltoft, L.; Hansen, E.: Grammatik over det danske sprog. Kbh.: Danske Sprog- og Litteraturselskab, 2011.
Sekundární texty vztahující se k tématům jednotlivých seminářů budou upřesněny a dány k dispozici v první hodině kurzu.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Radka Stahr, Ph.D. (03.02.2024)
Atestace: zápočet
Podmínky atestace:
70% aktivní účast na kurzu
pravidelná příprava na hodiny a účast v diskuzi
Poslední úprava: Mgr. Radka Stahr, Ph.D. (03.02.2024)