Základy vedení poradenského rozhovoru II - APS300469
|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (14.08.2023)
Předmět je koncipován jako praktický nácvik požadovaných dovedností v triádách. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (14.08.2023)
Účastníci si osvojí techniky vedení rozhovoru s klientem či klienty v prostředí psychologicko-poradenského zařízení. Získané znalosti: Účastníci dovedou krátce popsat efektivní intervence a nástroje využívané při poradenském rozhovoru vedeném psychologem. Získané dovednosti: Účastníci dovedou vést rozhovor s různými typy klientů a vhodně při tom využít techniky převážně systemického směru.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (14.08.2023)
přítomnost na výuce min. 75 %, alespoň jedno domácí cvičení vypracované do podoby kazuistiky prezentované na posledním setkání nebo odevzdané písemně |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (14.08.2023)
Zatloukal, L. Žákovský, D. (2019). Zázrak tří květin: Terapie zaměřená na řešení s dětmi a dospívajícími. Portál. Doporučené: Prunte, T. (2019). Jak mi dneska je? 44 způsobů, jak začít psychoterapeutické sezení. Portál. Úlehla, I. (1999). Umění pomáhat. Slon. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (14.08.2023)
1. Úvodní setkání. Opakování a obohacení palety pasivních a aktivních nástrojů vedení rozhovoru (4h). Zahájení následné konzultace. 2. Anamnéza. Kontrakt o spolupráci. Plán péče. Edukace. Síťování. Mapování pokroku. Intervence pro konkrétní typ klientů (úzkostný klient, ADHD, rozvod, existenciální krize…) 3. Kazuistické setkání (4h)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Dragomirecká, Ph.D. (14.08.2023)
prerekvizitou je absolvování předmětu Základy vedení poradenského rozhovoru I, minimálně student 3. ročníku Bc. studia, student nemá absolvovaný např. výcvik v krizové intervenci, psychoterapeutický nebo jiný výcvik (předmět představuje základní nástroje, jež absolvent podobného výcviku již zná a umí) |