Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (24.10.2019)
Obsahem praxe je přímá dlouhodobější výchovně vzdělávací, asistentská, sociálně pedagogická, poradenská práce s dětmi, mládeží i dospělými v příslušných institucích vládního i nevládního sektoru, jako jsou například školy se speciálními vzdělávacími programy, komunitní školy, instituce sociálně právní ochrany, instituce ústavní a ochranné výchovy, náhradní rodinné péče, dětské a mládežnické organizace, domy dětí a mládeže, nadace, linky důvěry, sportovní oddíly, kulturní zařízení, základní, střední a vyšší odborné školy.
Praxe je založena na tutorském principu a na průběžné supervizi, vede k postupnému vytváření základních pedagogických dovedností studentů a k rozvíjení jejich schopnosti aplikovat teoretické poznatky ve vlastní praxi.
Osnova předmětu:
Těžiště praxe tvoří praktická činnost studenta ve vybraném pedagogickém zařízení pod vedením tutora a teoretická reflexe a supervize této činnosti v rámci seminářů na fakultě. Instituce jsou vybírány s ohledem na obsah výuky jednotlivých předmětů, na témata seminárních a bakalářských prací studentů, na jejich výzkumné projekty a odborný zájem.
Zajištění praxe:
Praxe je zajišťována na základě dohod uzavíraných mezi FF UK a příslušnou výchovně vzdělávací institucí.
Praxe jsou průběžně zajišťovány v předepsaném rozsahu oddělením pro praxe. (Seznam fakultních škol na webu FF UK: http://www.ff.cuni.cz/studium/bakalarske-a-magisterske-studium/ucitelstvi-pro-stredni-skoly/seznam-fakultnich-skol-ff-uk/). Se všemi školami má FF UK uzavřené smlouvy.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (24.10.2019)
* Literatura:
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007, 2011. ISBN 978-80-247-1736-0 Kyriacou, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8 Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha : ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8 Petty, G.: Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7 Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální a střední odborné vzdělání
Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (22.09.2021)
Osnova předmětu: Těžiště praxe tvoří praktická činnost studenta ve vybraném pedagogickém zařízení pod vedením tutora a teoretická reflexe a supervize této činnosti v rámci seminářů na fakultě.
Výběr institucí: Instituce jsou vybírány s ohledem na obsah výuky jednotlivých předmětů, na témata seminárních a bakalářských prací studentů, na jejich výzkumné projekty a odborný zájem.
Zajištění praxe: Praxe je zajišťována na základě dohod uzavíraných mezi FF UK a příslušnou výchovně vzdělávací institucí či na základě dohody mezi studentem a organizací.
Podrobný sylabus k praxi viz web katedry pedagogiky, odkaz Studium, Bc. praxe.
Není povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia. Je však možné požádat o opakovaný zápis předmětu.