PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti II. (kombinovaná forma) - YMN33PTII
Anglický název: Practical Training and Teamwork II. (Distance Learning)
Zajišťuje: Program Studia občanské společnosti (24-KSOS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/65, KZ [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: YMN22MIPII
Staré označení: YMN03PCLI
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: Mgr. Dana Moree, Dr.
Záměnnost : YMN03PTII, YMN050, YMN053
Je záměnnost pro: YMN03PTII
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Dana Moree, Dr. (22.09.2020)
Anotace Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity: Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu. Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.
Cíl předmětu
Poslední úprava: FEJFAPET (25.04.2014)

Cílem praxe je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další

teoretické studium.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Dana Moree, Dr. (17.09.2016)

 

Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury

 

Praxe v některé z OOS

 

Portfolio

 

Úkoly

 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Dana Moree, Dr. (22.09.2020)

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity:

Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu.

Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.

Sylabus

Témata jednotlivých setkání:

Setkání 23.10. 2020; 14.00 – 16.50 hod. - On-line přes MS Teams

Úvodní setkání

 

Komunikace, moc, struktura, kultura 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 6.

 

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 3.

 

Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.

 

 

Setkání 6.11.2020; 14.00 – 16.50 hod. – dle situace prezenčně nebo on-line přes MS Teams

 

Práce s lidmi, vedení týmu, procesy vyloučení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.

 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

 

 

Konflikt a jeho řešení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.

 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

 

Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.

 

Po celou dobu trvání tohoto třísemestrálního kurzu si student vede portfolio, kam shromažďuje a zaznamenává:

-          Poznámky a podklady z interaktivní výuky

-          Terénní deník z praxe

-          Teoretické texty k studovanému tématu

-          Úkoly

 

 

 

Zápočet se uděluje za:

Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury

Praxe v některé z OOS

Portfolio

Úkoly ke každé absolvované hodině

 

 

Povinná literatura

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books

 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.

 

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

 

Doporučená literatura

 

Berne, E. (2005). Principles of Group Treatment.

 

Girard, R. (1988). The Scapegoat Format.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK