Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
Kurz se zaměřuje na klíčové principy a postupy ve výuce anglického jazyka. Zahrnuje širokou škálu témat, včetně role učitelů a žáků, komunikační kompetence, teoretických východisek SERRJ i praktické implementace prostřednictvím řečových dovedností, kurikulárních dokumentů, hodnocení učebnic, strategií hodnocení, plánování hodin a řízení třídy. Cílem je seznámit budoucí učitele se zásadami plánování a pomoci jim pochopit zákulisí výuky prostřednictvím představení teoretických konceptů ve spojení s praxí.
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
This course focuses on the key principles and practices of English language teaching. It covers a wide range of topics, including the roles of teachers and learners, communicative competence, the CEFR theoretical background, as well as practical implementation through language skills and sub-skills, curriculum frameworks, textbook evaluation, assessment strategies, lesson planning, and classroom management. It aims to familiarise future teachers with the principles of planning and help them understand the backstage of teaching by presenting theoretical concepts in connection with practice.
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
Samostudium literatury: 10 hodin
Práce se studijními materiály: 12 hodin
Plnění průběžných úkolů: 12 hodin
Seminární práce: 10 hodin
Příprava na zápočet: 10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška: 25 hodin
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
self study of literature - 10 hours
work with study materials - 12 hours
doing homework - 12 hours
seminar work - 10 hours
preparation for credit - 10 hours
preparation for exam and the exam - 25 hours
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
Povinná
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2023). Praha: MŠMT.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (2021). Praha: MŠMT.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2002). Univerzita Palackého v Olomouci, 2002.
Common European Framework of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment (2020). Council of Europe.
Doporučená
Brown, H. D. (2015). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education.
Evertson, M. C., & Weinstein S. C. (2006). Handbook of Classroom Management; Research, Practice, and contemporary Issues. USA.
Harmer, J. (1998) How to teach English. Harlow: Pearson Longman.
Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Malaysia.
Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita.
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP. ISBN: 978-019-4355-742.
Lightbown, P. and Spada, N. (1999) How languages are learned. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.
Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.