|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)
Těžištěm kurzu je vrstevnické vyučování. To však při výuce online nelze realizovat. Výuka se proto zaměří na přípravu motivujících aktivit pro výuku angličtiny na ZŠ a SŠ. Účastníci si je vyzkoušejí po obnovení přímé výuky. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)
Recommended reading: RICHARDS, J.C. ; RODGERS, T.S. Approaches and Methods in Language Teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press, 2001. WOODWARD, T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)
Course Content: 1. a) Rapport: Warmers, fillers and coolers b) Course content and requirements 2. a) What motivates today´s learners: Stages in running an activity b) Teaching materials + Warmers, fillers and coolers 3. a) How to engage the learner. Class management and interaction b) CLIL + Warmers, fillers and coolers 4. a) Information processing model, types of sensory register b) Scaffolding 5. Teaching strategies: Grammar + PT 6. Teaching strategies: Vocabulary + PT 7. Teaching strategies: Listening 8. Teaching strategies: Reading 9. Teaching strategies: Speaking. Ways to encourage learners to speak. Assessment 10. Peer teaching 11. Peer teaching 12. Peer teaching |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2021)
Průběžné hodnocení: příprava a vyzkoušení vlastních aktivit s následnou reflexí. |