Poslední úprava: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D. (20.09.2017)
Studenti absolvují individuálně minimálně dva náslechy u učitelů, kteří při své praxi využívají metody a techniky dramatické výchovy, nebo vyučují DV jako samostatný předmět. Mohou oslovit doporučené fakultní učitele.
Studenti společně reflektují náslechy na rozborovém semináři, předloží podrobné písemné záznamy z daných náslechů.
Studenti vypracují úvahu na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (01.03.2018)
Students individually attend at least two randomly at teachers who use their dramatic methods and techniques or teach DV as a separate subject. They can reach the recommended faculty teachers. Students jointly reflect the attendance at the analytical seminar, submit detailed written records of given lessons. Students will elaborate on the topic: The position of drama education in the system of Czech education.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D. (20.09.2017)
Seznámit studenty s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu a vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol.
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (01.03.2018)
To make students acquainted with the possibilities and forms of dramatic education in the practice of different types and grades of schools, to monitor and reflect the possibilities of inclusion of dramatic education in the school curriculum and the curriculum and the influence of dramatic education on the teacher's conception of teaching and on the process and results of pupils learning. These goals are mainly achieved through lessons in lessons with subsequent reflections and discussions with teachers from the schools visited.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D. (20.09.2017)
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika,; Dramatickávýchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ,N.; SAXTOVNOVÁ, J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003, MACHKOVÁ, Eva.; Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D. (20.09.2017)
Seminář, náslechová praxe na různých stupních škol a v předškolních zařízeních. Rozbor. Diskuse.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D. (20.09.2017)
1/ Úvod do dané problematiky, náslech v předškolním zařízení.
2/ Náslech v ZŠ, kde je předmět DV jako samostatný předmětu.
3/ Náslech v ZŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů.
4/ Rozborová setkání s odborníky z praxe.
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (01.03.2018)
1 / Introduction to the subject, attendance at pre-school facilities.
2 / Elements in elementary school where the subject of the DV is a separate subject.
3 / Elements in Primary School, where DV practices are used as a method in teaching other subjects.
4 / Discussion meetings with practitioners.
Vstupní požadavky
Poslední úprava: Mgr. Klára Martinovská, Ph.D. (20.09.2017)
Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (04.02.2019)
100% účast studentů na násleších, aktivní účast při diskusích a následných reflexích realizovaných náslechů, vypracování úvahy na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.