Programovací jazyk C/C++ pro fyziky. Pokročilé metody programování: objekty v C++, algoritmy řízené událostmi, víceúlohové programování, základy architektury a vývoj aplikací pro Windows. Vhodné i pro PGS.
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
C/C++ language for physicists, advanced programing techniques, object oriented programming, architecture basics and program development for graphical and multitasking environments-event driven programs for MS Windows, X window.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. RNDr. Helena Valentová, Ph.D. (18.07.2019)
Vypracování zápočtového programu/projektu.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
Pavel Herout: Učebnice jazyka C - 1. díl, C++, KOOP, České Budějovice.
Pavel Herout: Učebnice jazyka C - 2. díl, KOOP, České Budějovice.
Miroslav Virius: Od C k C++, KOPP, České Budějovice, 2002.
Miroslav Virius: Jazyky C a C++ podle normy ANSI/ISO Grada Publishing, Praha 2005.
Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie: The C Programming Language, Prentice-Hall: Englewood Cliffs, NJ, 1978, 2nd edition, 1988, slovenský překlad SNTL Alfa, Bratislava 1988.
Bjarne Stroustrup: The C++ Programming Language, Addison-Wesley: Reading, Mass., 1986. Second edition, 1991.
The C++ standard, ISO/IEC 14882:1998, Programming Language C++.
Stanislav Racek: Objektově orientované programování v C++, KOOP, České Budějovice, 1994.
Jan Brodský, Luděk Skočovský: Operační systém Unix a jazyk C, SNTL, Praha, 1989.
Pavel Herout, Vladimír Rudolf, Pavel Šmrha: ABC programátora v jazyce C aneb ANSI C, Borland C a C++, KOOP, České Budějovice, 1992.
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
Pavel Herout: Učebnice jazyka C - 1. díl, C++, KOOP, České Budějovice.
Pavel Herout: Učebnice jazyka C - 2. díl, KOOP, České Budějovice.
Miroslav Virius: Od C k C++, KOPP, České Budějovice, 2002.
Miroslav Virius: Jazyky C a C++ podle normy ANSI/ISO Grada Publishing, Praha 2005.
Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie: The C Programming Language, Prentice-Hall: Englewood Cliffs, NJ, 1978, 2nd edition, 1988, slovenský překlad SNTL Alfa, Bratislava 1988.
Bjarne Stroustrup: The C++ Programming Language, Addison-Wesley: Reading, Mass., 1986. Second edition, 1991.
The C++ standard, ISO/IEC 14882:1998, Programming Language C++.
Stanislav Racek: Objektově orientované programování v C++, KOOP, České Budějovice, 1994.
Jan Brodský, Luděk Skočovský: Operační systém Unix a jazyk C, SNTL, Praha, 1989.
Pavel Herout, Vladimír Rudolf, Pavel Šmrha: ABC programátora v jazyce C aneb ANSI C, Borland C a C++, KOOP, České Budějovice, 1992.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
1. Jazyk C
Struktura programu, jednoduché/složené typy, funkce, ukazatele, výrazy, operátory, priorita, řídící příkazy (blok, podmínky, cykly...), přetypování, vstup/výstup, preprocesor, makra, hlavičkové soubory, projekt/makefile, rozsah platnosti, inicializace dat.
2. Neobjektové vlastnosti C++
Deklarace/definice, inline funkce, implicitní parametry, odkazy, přetížení funkcí, konstanty, typová kontrola, šablony, výjimky.
3. Objektové vlastnosti C++
OOP, zapouzdření dat, dědičnost, polymorfismus, třídy, metody, konstruktor/destruktor, virtuální metody, operátorové funkce, přátelské funkce.
4. Programování v grafických prostředích
Programování řízené událostmi, WinAPI, Win32, objektové knihovny, X window, window manager, nejjednodušší aplikace.
Poslední úprava: Mgr. Hana Kudrnová (26.01.2018)
1. The C language
Program structure, data types, functions, pointers, expressions, operators, priority, control
structures (block, conditionals, loops...), type casting, input/output, preprocessor, macros, header files, project/makefile, data storage types, initialization.
2. Non-object oriented features of C++
Declaration/definition, inline functions, implicit parameters, references, function overloading,
constants, type checking, templates, exceptions.
3. Objects oriented features of C++
OOP, data encapsulation, inheritance, polymorfism, classes, methods, constructor/destructor, virtual methods, operator functions, friend functions.
4. Programming in graphical environments
Event drivent programming, WinAPI, Win32, object libraries, X window, window manager, simple applications.