|
|
|
||
Poslední úprava: Ondřej Kubánek (10.10.2013)
|
|
||
Poslední úprava: Ondřej Kubánek (10.10.2013)
Znalosti neurologie, které student získal ve 3. (propedeutika) a 4. ročníku (Kurz CNS, Modul II.C) se v 5. ročníku aplikují při vyšetřování nemocných se zaměřením na nozologické jednotky. Cílem je, aby student uměl usuzovat při správném zařazení chorobného stavu do jedné z 9 níže uvedených kategorií a dále se vyznal v přínosu pomocných vyšetřovacích metod. |
|
||
Poslední úprava: Ondřej Kubánek (10.10.2013)
Ambler Z. Základy neurologie. Galén, 2006, Praha Nevšímalová, S, Růžička E, Tichý J. Speciální neurologie. Galén, Praha Keller O, Jedlička. Speciální neurologie. Galén, 2003, Praha Waberžinek G. Obecná neurologie. Speciální neurologie. Mumenthaler M, Mattle H. Neurologie. Grada, 2001, Praha |
|
||
Poslední úprava: Ondřej Kubánek (10.10.2013)
Demonstrace pacientů, semináře, výklad Rtg, CT a MRI snímků, stáže na EEG, EMG, likvorologii. Klinické konference a nakonec semináře klinického kolektivu. |
|
||
Poslední úprava: Ondřej Kubánek (10.10.2013)
MODUL NEUROBEHAVIORÁLNÍCH VĚD - NEUROLOGIE - CNBENE25 Podmínky zápočtu z Neurologie - 5. ročník, Skupinové stáže klinické + z pomocných vyšetření + konference (= přednášky) + semináře V souladu s příkazem děkana č.6/2006 je účast na stážích a praktických cvičeních povinná. Prezence na klinických seminářích a konferencích vyžadována není, ale přednesená látka se považuje za vyloženou a konzultace z této látky nebudou poskytovány. Výuka končí zkouškou z praktických dovedností, provedenou u posledního vyučujícího asistenta. Tento zápočet se všemi předchozími je podmínkou státní rigorozní zkoušky z Neurobehaviorálních oborů Nahrazování možné vyjímečně - s jinou studijní skupinou. |
|
||
Poslední úprava: Ondřej Kubánek (10.10.2013)
Výuka je zaměřena na třídění nemocných v 9 základních nozologických okruzích: Cerebrovaskulární onemocnění mozku a míchy, Zánětlivá onemocnění, Poruchy vědomí (vigilita, spánek, epilepsie), Neuromuskulární onemocnění, Autoimunitní onemocnění, Demence a poruchy vyšší nervové činnosti, Neuroonkologie, Vertebrogenní poruchy, Toxická postižení nervového systému. Druhou polovinu kurzu tvoří využití elektrofyziologických metod (EEG, EMG, Evokované potenciály), likvorologie a zobrazovacích metod v konečné diagnostice. V klinických konferencích se probírá systematika hlavních nozologických jednotek, na seminářích kliniky vybraná témata, odlišná v jednotlivých semestrech. |