|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (21.04.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (21.04.2021)
FIALOVÁ, Ludmila. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2885-1. FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8. RYCHTECKÝ, Antonín et al. Trendy v přípravě učitelů tělesné výchovy v evropském kontextu. Česká kinantropologie, 2008. 12 (1), s. 11-28. PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Vyd. 6. Přeložil Štěpán KOVAŘÍK. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4. SVOZIL, Zbyněk. Motorické učení. In: Jansa, Petr. Pedagogika sportu. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3986-4. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://cas.cuni.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/pedagogika-sportu-5841/ RYCHTECKÝ, Antonín. Proces vzdělávání ve školní tělesné výchově. In: RYCHTECKÝ, Antonín a FIALOVÁ, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-659-7. Schmidt, Richard A. a LEE, Timothy D. Motorické učení a výkon: od principů k aplikaci. Překlad Michal Barda. Páté vydání. Praha: Mladá fronta, 2019. Edice Českého olympijského výboru. Modrá řada. ISBN 978-80-204-4716-6. FIALOVÁ, Ludmila. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8. JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3986-4. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://cas.cuni.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/pedagogika-sportu-5841/ JEDLIČKA, Richard, KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché. ISBN 978-80-271-0586-1. HRABAL, Vladimír. Diagnostika: pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2004. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0319-5. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon č. 563/2004Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů Vyhláška o zdravotní způsobilosti k tělesné výchově a sportu.. Vyhláška vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. DANDOVÁ, Eva. Alfa a omega ředitele školy: školská legislativa pro rok 2020. Praha: Raabe, 2020. Dobrá škola. Legislativa a management školy. ISBN 978-80-7496-451-0. ČÁP, Jan, MAREŠ, David. Psychologie pro učitele. Vydání druhé. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8. SLEPIČKA, Pavel, HOŠEK, David, HÁTLOVÁ, Běla. Psychologie sportu. 3. vydání. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-1602-5. TOD, David, THATCHER Joanne, RAHMAN, Rachel, HOLT, Nigel a LEWIS Rob, (ed) Psychologie sportu. Praha: Grada, 2012. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3923-6. Pohyb a psychika SLEPIČKA, Pavel, HOŠEK, David, HÁTLOVÁ, Běla. Psychologie sportu. 3. vydání. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-1602-5. TOD, David, THATCHER Joanne, RAHMAN, Rachel, HOLT, Nigel a LEWIS Rob, (ed) Psychologie sportu. Praha: Grada, 2012. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3923-6. SLEPIČKA, Pavel, SLEPIČKOVÁ, Irena a MUDRÁK, Jiří. Rizikové chování ve sportu dětí a mládeže. Praha: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3995-6. Dostupné také z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/cuni/detail.action?docID=5569306 SLEPIČKA, Pavel, SLEPIČKOVÁ, Irena a MUDRÁK, Jiří. Sport a pohyb v životě seniorů. Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3110-3. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://cas.cuni.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/sport-a-pohyb-v-zivote-senioru-7066/ SLEPIČKA, Pavel a SLEPIČKOVÁ, Irena. Divácká reflexe sportu. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1838-8. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (21.04.2021)
1. TV v rámcových vzdělávacích programech středních škol - výstupy, standardy, indikátory, plánování tělesné výchovy a její obsah 2. Hodnocení a klasifikace v TV - typy hodnocení, doporučení pro klasifikaci, význam klasifikace, hodnocení pohybových schopností a dovedností 3. Efektivita vyučovací jednotky a hodnocení v TV - základní kritéria efektivity, prostředky zvyšování efektivity, fyzické a psychické zatížení ve VJ, chronografická analýza, typy hodnocení, doporučení pro klasifikaci, význam klasifikace, hodnocení pohybových schopností a dovedností 4. Průběh motorického učení - motorický program, fáze, křivka učení, zefektivnění procesu učení, podmínky učení 5. Metody pedagogické diagnostiky a možnosti jejich využití v edukačním procesu - pravidla a cíle pedagogické diagnostiky, kvantitativní metody, kvalitativní metody, aktéři pedagogické diagnostiky 6. Legislativa ve školství - školský zákon, Zákon o pedagogických pracovnících, Vyhláška o zdravotní způsobilosti k tělesné výchově a sportu, inkluze, práva a povinnosti učitele, pracovní pozice ve škole, zřizovatelé škol a kontrolní orgány 7. Psychologické podmínky vzdělávacího rozvoje - učení a vyučování, schopnosti/inteligence, osobnost, výkonová motivace, kognitivní procesy, emoce a výkon, zvládání stresu a zátěže, fáze vývoje v kontextu vzdělávání, sociální kontext vzdělávacího rozvoje (rodina, škola, vrstevníci) 8. Pohyb a psychika- emocionalita pohybu, pohyb a ontogeneze psychiky, aspirace, úspěch a neúspěch v tělesné výchově a sportu, rizikové chování ve sportu mládeže, agresivita ve sportu, socializace a sport, sociální facilitace a koheze ve sportu, pasivní konzumace sportu, psychika a sport seniorů, vedení dětí ve sportu |