|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (05.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (05.02.2022)
Získání základních didaktických znalostí a praktických dovedností v oblasti základní, rytmické, kondiční a sportovní gymnastiky. Motoricko funkční příprava. Pohybová skladba. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (05.02.2022)
Celková časová zátěž studenta 107,0 Přímá výuka Příprava na výuku Plnění předmětu |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (15.12.2022)
Fialová, L. Aktuální témata didaktiky – školní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 2010. Hájková, J. Kapitoly z gymnastiky na 1. St. ZŠ pro denní i distanční studium. Praha, Karolinum, 2008. Hájková, J. Motoricko-funkční příprava v tělesné výchově. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-7603-188-3. 1. vydání, 100 s. Hájková, J., Panská, Š. Základy gymnastiky. E-learning. ISBN 978-80-7603-308-5 https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/zaklady-gymnastiky-ivm-i Hrabinec, J. a kol. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Karolinum, 2017 Krištofič, J. Základy biomechaniky gymnastických cvičení. Praha: ČOS., 1997. Krištofič, J. Nářaďová gymnastika. Praha: Česká obec sokolská, 2008. Krištofič, J. Gymnastická průprava sportovce. Praha, Grada 2004. Krištofič, J. Gymnastické posilování. Praha: UK FTVS, 2014 Skopová, M., Zítko. M. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2006. Tůma, Z., Zítko, M., Libra, M. Kapitoly o gymnastice. Praha: ČOS, 2004. Vrchovecká, P. Základy gymnastické přípravy dětí. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1284-5. Zítko, M. Všeobecná gymnastika. Praha: ČASPV, 2001. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (05.02.2022)
Ústní zkouška se skládá z jedné otázky z teorie a jedné otázky z komplexní analýzy prvků.
Teorie 1. Podporová příprava 2. Odrazová a doskoková příprava 3. Rotační příprava 4. Zpevňovací příprava 5. Balanční příprava 6. Specifika hodiny gymnastiky 7. Didaktické aspekty výuky gymnastiky (formy, styly, metody, zásady) 8. Věková, zdravotní a výkonnostní hlediska při výběru prvků obtížnosti 9. Motorické učení v gymnastice 10. Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – základy gymnastiky (kompetence, očekávané výstupy, učivo) 11. Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – rytmické druhy gymnastiky (kompetence, očekávané výstupy, učivo) 12. Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – kondiční druhy gymnastiky (kompetence, očekávané výstupy, učivo) Komplexní analýza prvků obtížnosti z hlediska techniky · zařazení cvičebního tvaru do terminologického a pohybového strukturálního systému · kinematická charakteristika, popis techniky · metodika - pohybové předpoklady k nácviku, průpravná cvičení, metodický postup, záchrana a dopomoc |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (14.03.2023)
Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při podávání záchrany a dopomoci. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (10.09.2022)
1. metodický výstup 2. aktivní účast – 75% 3. pohybová skladba s náčiním nebo na nářadí v délce min. 1 minuty na hudební doprovod se zaměřením na sportovní druhy pohybové skladby Zkouška ústní - teorie gymnastiky a komplexní analýza prvků sportovní gymnastiky. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (19.09.2023)
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15260 |