|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (25.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (26.01.2024)
Výuka spočívá v úvodním semináři (4 VH), dvou průběžných reflektivních seminářich ( 2 + 2 VH) a závěrečném semináři s kolokviem (4 VH). Dále v aktivním seznámení se s výukou na základní škole (minimálně 8 VH), přípravě, realizaci a vlastní reflexi výuky přírodopisu na základní škole (minimálně 12 VH) s průběžnou reflexí s fakultním učitelem a plněním zadaných úkolů. Semináře budou probíhat i v období vymezeném na řešení praxí. Zasílání videozáznamů bude probíhat přes uložiště (přesný odkaz bude sdělen na úvodním setkání). Ostatní úkoly budou odevzdány do MS Teams, kde také bude probíhat zpětná vazba k zaslaným materiálům. V případě nemožnosti prezenční výuky budou praxe plněny účastí na online výuce. Semináře budou probíhat prostřednictvím videohovoru v časech dle rozvrhu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (25.01.2024)
Čapek, R. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Grada. Dytrtová, R. (2009). Učitel-Příprava na profesi. Grada. Hrabal V., Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Portál Kolektiv autorů (2012). Jak být dobrý učitel?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Kolektiv autorů (2012). Problémy se třídou?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Řezníček, J., Rusek, M. (2014). DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Sieglová, D. (2019). Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Grada. Vašutová, J. (2009). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ Mazáčová, N. (2014) Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Fisher, R., & Balcar, K. (2004). Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál. Jančaříková, K. a kol. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (25.01.2024)
1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy, metodika tvorby příprav na výuku) 2. praxe – každý student individuálně (minimálně 8 vyučovacích hodin aktivního seznámení s výukou, minimálně 12 samostatně učených vyučovacích hodin a další činnosti ve škole mimo vyučování) 3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem 5. autoevaluace pedagogického působení na ZŠ 4. hospitace vyučujícím z KBES na 1 vyučovací hodině formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor 5. zpracování reflexí a úkolů dle zadání – každý student individuálně 6. průběžné reflektivní semináře na fakultě (zaměřené na didakticko-biologické aspekty výuky biologie a reflexe příprav výuky) 7. reflexe v rámci seminářů na fakultě 8. závěrečný reflektivní seminář |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (02.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Adam Nejedlý (26.01.2024)
Sdílená Google tabulka pro uvedení informací o zvolené škole, pro volbu termínu hospitačního rozhovoru - odkaz bude sdělen na úvodním setkání Exkterní prostředí pro zaslání videozáznamu pořízeného během praxí (pouze v případě volby "videohospitace") - odkaz bude sdělen na úvodním setkání |