Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Prostřednictvím přednášek a seminářů si osvojit základy sebezáchrany a záchrany tonoucího včetně osvojení souboru dovedností, které se uplatňují v „branném plavání“. Zvládnutí činností při plavání na hladině, plavání pod hladinou, plavání v mimořádném stavu prostředí, plavání s vybavením a překonávání vodních překážek.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Through lectures and seminars, learn the basics of self-rescue and rescue toning, including acquiring a set of skills that apply in "swimming swimming". Managing activities in swimming on the water, swimming underwater, swimming in an extraordinary environment, swimming with equipment and overcoming water obstacles.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Cílem předmětu je prostřednictvím přednášek a seminářů osvojit si základy sebezáchrany a záchrany tonoucího a osvojení si souboru dovedností, které se uplatňují v „branném plavání“.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquire the basics of self-preservation and rescue and to acquire the skills that are used in "swimming swimming" through lectures and seminars.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Hoch,M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer,Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2003.
Miler, T. Bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1999.
Karger, P. – Kaufman, Z. Záchranář-první pomoc. Praha: VZS ČČK 2007
Miler,T. a kol. Vzdělávací program VZS ČČK Praha: VZS ČČK. 1999 Karger, P., Kaufman, J., Miler, T. Záchranář - metodické listy. Praha: VZS ČČK 1998
Řepa, J. Abeceda záchrany.Praha: ČÚV ČČK, 1983 Dvořáková, H. Potápění. Praha: Grada, 2005.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Prostřednictvím přednášek a seminářů si osvojit základy sebezáchrany a záchrany tonoucího a osvojení si souboru dovedností, které se uplatňují v „branném plavání“ – bok, znak soupaž sounož, šlapání vody. Praktické zvládnutí činností při plavání na hladině (bezhlučné plavání, plavání za snížené viditelnosti, vytrvalostní plavání), plavání pod hladinou (zanořování, plavání pod vodou, lovení předmětů), plavání v mimořádném stavu prostředí (plavání v proudu, ve vlnách), plavání s vybavením (v šatech, se zbraní), překonávání vodních překážek (přeprava zavazedel apod.).
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (10.09.2017)
Through lectures and seminars, learn the basics of self-preservation and rescue toning and acquiring a set of skills that are used in "swimming swimming" - a hip, a symbol of soup, and water pedaling. Practical mastery of swimming activities at the surface (swimming without swimming, swimming in low visibility, endurance swimming), swimming under water (swimming, underwater swimming, hunting), swimming in an extraordinary environment (swimming in a stream, in waves) equipment (in dress, with arms), overcoming water barriers (carriage of sails, etc.).
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.05.2019)
- 80% aktivní účast ve výuce
- lovení předmětů - plavání pod vodou a na hluboké vodě vylovit 1 puk
- tažení tonoucího na vzdálenost 200m, bez dotyku dna bazénu. V průběhu lze střídat způsoby tažení
- akce záchrany tonoucího
- 400m plaveckým způsobem kraul v limitu muži 7:30min., ženy 8:00min.
- 50m zvoleným plaveckým způsobem s hlavou nad vodou (start z vody) v časovém limitu muži 0:50 minut, ženy 1:00
- 50m záchrana s modelem. Model je umístěn 2 metry od stěny bazénu v jeho nejhlubší části. Zachránce startuje kročným způsobem vstupu do vody a plave zvoleným plaveckým způsobem s hlavou stále nad vodou,
následně se zanoří pro model, vyzvedne ho ze dna bazénu a dotáhne do cíle
- plavání na vzdálenost 50m tzv. "MAZEPA"
Student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (14.09.2017)
- 80% active participation in teaching
- hunting objects - swimming underwater and deep water to catch 1 puck
- Dragging the drowning at a distance of 200m without touching the bottom of the pool. Draw methods can be alternated during the process
- Action to save the drowning
- 400m swimming way crawl in the men's limit 7: 30min., Women 8: 00min.
- 50m selected swimming way with head above water (start from water) in time limit male 0:50 minutes, women 1:00
- 50m rescue with model. The model is located 2 meters from the pool wall in its deepest part. The savior starts with a tentative way of entering the water and swims in the chosen swimming way with the head still above the water, then plunges for model, picking it up from the bottom of the pool and reaching for the finish
The student has 2 corrective attempts to complete the credit