Osvojení teoretických i didaktických principů nabývání pohybových dovedností a činností ve skupinách se specifickými potřebami a jejich aplikace v praxi. Studenti se seznámí s problematikou specifických cílů, problematikou a s možným rozsahem pohybových aktivit a sportů osob se specifickými potřebami. Obsah předmětu je zaměřen na zdůraznění významu aplikovaných pohybových aktivit z pohledu zdraví, tělesné zdatnosti, regeneraci a rekuperaci a v neposlední řadě v rovině společenského zařazení v kontextu sociálně-kulturním. Základními tématy jsou: 1. Paralely tělesné výchovy a aplikované tělesné výchovy – didaktické zásady, metody, možnosti. 2. Modifikace pohybových aktivit při aplikované tělesné výchově. 3. Základní přístupy modifikací sportovních her v aplikované tělesné výchově - konkrétní pohybové a sportovní hry. Zakončení předmětu předpokládá metodický výstup studentů a odevzdání seminární práce.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (08.11.2019)
JEŠINA, O., & KUDLÁČEK, M. (2011). Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: UP v Olomouci.
RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP v Olomouci.
DOHNAL, T. a kol. (2009). Tři dimenze pojmu rekreologie. Olomouc: UP v Olomouci.