|
|
|
||
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)
|
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Vytvoření funkčního zásobníku her k různým tématickým skupinám a skupinám schopností dítěte, které je třeba rozvíjet, skupinám znalostí a zkušeností, které je nutné budovat; rozvoj didaktického myšlení. Koncepce vychází z nové úpravy plánu - semináře budou obohaceny o přímou práci s dětmi ve vybraných seminářích v přirozeném prostředí dětí (P 1,4,6). |
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Opravilová: Předškolní pedagogika II - Hra (2003) Hamer, Copeland: Geny a osobnost (2003) Šulová, Zauuche-Gaudron: Předškolní dítě a jeho svět (2003) Giunti: Maria Montessori (1990) Cerquetti-Aberkane: Enseignes les mathematiques a la maternelle (1994) RVP VÚP (2006)
|
|
||
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.05.2009)
Požadavky na zápočet:
|
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednášky: Výrok jako úplná informace, hodnocení pravdivosti, nástroj hodnocení, sebehodnocení, poznání a podobně. Tvroba výroků, druhy výroků a jejich uplatnění v komunikaci, v pravidlech her, v práci učitele, cesta k celé větě. Substituce. Význam negace, užití vylučovací metody. Proces směřující k zobecnění, pravidelnosti, cesta k funkcím. Od uvažování k usuzování. Pojmotvorný proces číslo, číslo v různých rolích jako počet, velikost, adresa, jméno, veličina. Číslo v různých pedagogických směrech, klady a úskalí, práce s problémovými dětmi. Integrace dítěte z jinojazyčného prostředí. Vyjadřování kvantity u dětí. Porovnávání množství, počtu a čísel. Číslo a číslice, cesta ke grafickému znaku v matematice. Cesta ke slovním úlohám. Cesta k metodám řešení (přiřazování a jeho druhy z pohledu obtížnosti pro dítě, třídění plné a redfukované, uspořádání a jeho druhy, porovnávání, určování počtu, strom třídění a strom řešení....). Rozvoj alternativního myšlení, práce s možností, možné-jisté, prvky pravděpodobnosti ve hrách a v jazyce, aktivity založené na prvcích kombinatoriky. Využití nových technologií, práce s dětmi se specifickými poruchami učení. Způsoby vysvětlování, zjišťovací otázky, hádanky a jich význam pro matematiku. |