Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
Rozvíjení výtvarného myšlení, cítění a tvorby. Základní postupy kresby a malby. Kombinované techniky. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu. Transformace do výuky na primárním stupni školy. V případě omezení prezenční výuky bude kurz veden distanční formou.
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.04.2019)
The course introduces students to thinking in visual image means of board media. Through practical activities it teaches an understanding of traditional issues solved in the history and present of art and design, connecting to the course of the basics of the art culture. Students will get an idea of the possibilities and limits of working with printed media in pre-school education. The course includes the creation of elementary experience with the process of creation and evaluation of its process and product.
Thematic plan:
• Surface creation and its language
• Approaches to creating a surface image I
• Approaches to creating a surface image II
• Approaches to creating a surface image III
• Surface media in a broadly conceived visual culture; pop-culture; Packaging design; Advertising
• Non-traditional and new surface media
• Color systems – basic information
• Light and shadow in graphic and artistic conception
• Shape in painting approach
• Shape in graphic approach
• Material exploration I – individual work
• Material exploration II – group work
Cíl předmětu - český znakový jazyk
Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
Osvojení si základních principů plošné tvorby, především kresby a malby. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Pochopení funkce výtvarného tvorby ve společensko kulturním prostředí, v seberozvoji a v rozvoji dětí. Schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele primární školy.
Literatura - český znakový jazyk
Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
SÝKOROVÁ, Lenka, ed. Postkonceptuální přesahy v české kresbě. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2015, ISBN 9788074149566. 73 CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1997. 2. vydání. 126 s. ISBN 80-85277-79-4. KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda 2000. 1. vyd. 191 s. ISBN 80-86138-16-X KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon 1990. 1. vyd. 170 s. ISBN80-207-0112-5 MÍČKO, M. Testament mistra Wu. Praha: KOVALAM 1997. 2. vydání. 106 s. ISBN 80-901825-4-2 ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. 1. vydání. 242 s. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. 1. vydání. 262 s. ISBN 80-902267-5-2. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1.2. Praha, :Práce 1996. 1. vyd. 64 s. ISBN 80-208-0380-7. ZDENĚK, M.a kol.Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN 1987. 291 s. ISBN neuvedeno.
VITAMIN D, D2 - NEW PERSPECTIVES IN DRAWING, Phaidon.
ART NOW, Taschen.
Metody výuky
Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (15.02.2021)
Cvičení. Bližší informace rozešle vyučující emailem. Prosím přihlašujte se do Microsoft Teams skupiny na odkazu dole:
Kurz bude veden hybridní formou (kombinace prezenční a distanční výuky dle dané epidemiologické situace).
Poslední úprava: MgA. Helena Blašková (08.02.2021)
Pravidelná docházka (80 %), splnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba v seminářích, vlastní tvorba mimo seminář - deník, četba zadané literatury), prezentace tvorby ze semestru formou autorského digitálního portfolia.