|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (12.09.2022)
V prezenční výuka bude vedena formou přednášky (8 hodin). Vedle přímé výuky bude věnováno 50 hodin samostudiu literatury a studijních podkladů. Zbytek hodin nepřímé výuky je vymezen na přípravu na zkoušky (20 hodin). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (12.09.2022)
Literatura základní: ČÁP, J. ; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Portál, Praha 2000. KREJČOVÁ, Lenka. Žáci potřebují přemýšlet: co pro to mohou udělat jejich učitelé. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 174 s. ISBN 9788026204961. KUSÁK, P.; DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie – A. Olomouc: Universita Palackého v Olomouci, 2001.
Literatura doporučená: BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2008. HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Jaký jsem učitel? Praha : Portál, 2010. KUCHARSKÁ, A. a kol. Porozumění čtenému III. – Typický vývoj porozumění čtenému – metodologie, výsledky a interpretace výzkumu. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2015 str. 57-83. ISBN 978-80-7290-862-2. MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: portál, 2013. ŠTECH, S. Co je to učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika,1994, roč. 44, č. 4, s. 310-320. ŠTECH, S: Dilemata a ambivalence učitelského povolání In Halvík a kol. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: PedfUK, 1998. Další tituly a materiály ke studiu budou doporučeny v jednotlivých tematických blocích. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (12.09.2022)
1. Pedagogická psychologie 2. Profese učitele 3. Modely vyučování 4. – 5. Žák jako soubor dispozic 6. Rozvoj rané gramotnosti |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Lukavská, Ph.D. (25.09.2020)
Kurz je ukončen zápočtovým testem z přednášených okruhů. |