Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Hlavní cíle semináře: (1) orientovat studenta (a) v současné situaci řešení odborných problémů v oblasti vzdělávání v biologii a (b) v související tématice, na níž je zaměřován světový výzkum; (2) kromě získání přehledových znalostí, zvládnutí formulace problému a jeho kritické analýzy; (3) vytvoření komparačního pohledu na vzdělávání v biologii v ČR ve světle problematiky řešené v zahraničí.
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
1) To inform students of a) the current situation regarding problem solving in the area of biology education and b) related topics that worldwide research is focused on.
2) To obtain a comprehensive knowledge, to be able to formulate a research problem and to be able of critical analysis.
3) To create a comparative view of biology education on the Czech Republic in the light of problems being researched abroad.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Doporučená:Další literatura dle problematiky zvoleného individuálního projektu jehož výstupem bude rešerše a esej..
Doporučená:EURYDICE 2006: Science Teaching in Schools in Europe. Policie and Research Brussels. European Comission..
Doporučená:International Journal of Science Education http://www.com/content/0950-0693.
Doporučená:Journal of Biological Education http://www.iob.org/?tree=000_006_002.
Doporučená:Journal of research in Science Teaching http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/jhome/31817?CRETRY=1&SRETRY=0.
Doporučená:Science in School ; Publ. EIROforum http://www.eiroforum.org.
Doporučená:Teaching and Teacher Education http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/224/description#description.
Doporučená:V ČR doporučené RVP pro výuku přírodovědy, přírodopisu a biologie.
Doporučená:V ČR vydávaná periodika z oblasti vzdělávání v biologii (Biologie, chemie a zeměpis ve škole) a pedagogiky, resp. pedagogické psychologie..
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Načtení literatury (většinou články) k tématu každého semináře podle seznamu typu „musí být přečteno“; vyhledávání a studium aktuálního článku, který je výsledkem výzkumu v rámci každého dílčího tématu semináře; předložení rešerše a prezentace každého studenta na každém semináři.
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Orientation in the current situation regarding problem solving in the area of biology education and related topics that worldwide research is focused on.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Rámcový obsah semináře (vše se týká vzdělávání biologii): Informační vstupy. Sdělnost vědy a problém převodu jejích výsledků do vzdělávání (kvantita, výběr, motivace, názornost - různá řešení). Aktuální stav problémů vzdělávání pro různé věkové stupně a popularizace biologie (předškolní až VŠ vzdělávání (cíle a cesty jejich dosažení). Formulace stěžejních problémů vzdělávání v biologii u nás a v zahraničí. Přístupy k řešení problémů ve vzdělávání v biologii v německy a anglicky mluvících zemích a v ČR. Analýza zvolené dílčí problematiky a způsobů jejího řešení na základě publikovaných odborných sdělení.
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Content of the seminar (all applicable to biology education): Entry information. Communicative competence of science and the problem of translating results into education (quantity, selection, motivation, visualization - range of solutions). The current situation regarding problems in education of various age groups and biology popularization (pre-school and third level education (goals and processes of their achievement). Wording of the cardinal problems of biology education in the country and abroad. Approaches to problem solving of biology education in German and English speaking countries and in the Czech Republic.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Kolokvium
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)