|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Černovský (12.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Černovský (12.09.2023)
Cílem kurzu je rozvíjet jazykové potřeby studenta FSV. Po absolvování kurzu by student měl: - znát a umět používat jazyk v celé řadě komunikačních situací (osobní, abstraktní, expoziční, argumentační), včetně akademického kontextu - umět prezentovat a vést debatu na vybrané téma - být schopen psát shrnutí a esej, používat akademický styl vyjadřování - mít základní znalosti týkající soudobé mediální oblasti a současných společenských témat |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Černovský (13.09.2023)
Literatura: zdroje a materiály budou poskytnuty vyučujícím v průběhu semestru. Materiály budou k dispozici na platformě Moodle.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Černovský (12.09.2023)
Semináře budou probíhat pouze v anglickém jazyce. Metoda: content-based language teaching, student-centered approach. Studenti si osvojují slovní zásobu a jazykové dovednosti prostřednictvím studia různých původních materiálů - textů, audionahrávek i videí. Během vlastních hodin je důraz kladen na komunikaci, výměnu informací a názorů ve dvojicích nebo v malých skupinách, týmovou i individuální práci. Aktivní zapojení studentů je klíčové.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Černovský (13.09.2023)
Podmínky k udělení zápočtu: 1) písemné shrnutí na zadané téma Celkem 15% Shrnutí musí splňovat následující kritéria - vystihuje hlavní myšlenky textu (5b) - vyhovuje po jazykové stránce (slovní zásoba, gramatika, akademický styl) (5b) - má náležitou strukturu (5b) 2) účast na studentské konferenci organizované v rámci posledních dvou hodin (prezentace). Celkem 20%. Hodnoceny budou tyto aspekty: - jasné a výstižné zpracování původního materiálu (5b) - celkový postoj a aktivní vztah k publiku (5b) - dodržení časového limitu (5b) - jazyk (slovní zásoba, gramatika, akademický styl) (5b) 3) aktivní účast v hodinách a průběžné plnění práce na doma. Součástí požadavků je pouze práce na doma (účast není povinná) Celkem 15% - aktivní zapojení do diskuzí v hodinách, kladení otázek a reagování na otázky - analýza dodaných materiálů, splnění zadaných úkolů (15 b) 4) závěrečný test, který se zaměří na látku probranou v hodinách (či osvojenou samostudiem na základě výukových materiálů) Celkem 50% - slovní zásoba - akademická angličtina - rozbor krátkého textového úryvku z hlediska formálních požadavků, kterými se budeme v průběhu semestru zabývat - logické omyly Kromě aktivní účasti v hodinách jsou ostatní položky povinné. Plnění práce na doma povinné je. Účast v hodinách je silně doporučována. Všechny nároky budou postupně probírány v průběhu semestru tak, aby si studenti měli příležitost osvojit požadované dovednosti. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Černovský (12.09.2023)
Kurz se bude zabývat následujícími oblastmi: akademické prostředí, studium a kariéra; média hlavního proudu v USA a GB; investigativní žurnalistika a tvůrčí podoby psaní reportáží; tzv. alternativní média; konspirační teorie; vybrané osobnosti mediální sféry (současné); vybrané mediálně významné události; umělá inteligence každá z těchto oblastí bude zahrnovat: - rozvoj odpovídající slovní zásoby - analýzu studijního materiálu - představení vlastního názoru a diskuzi v hodině průběžně se budeme věnovat: - vlastnostem akademického stylu psaní (parafráze, vyjadřování vlastního názoru, volba synonym ap.) - aspektům rétoriky, neboli procesem vedoucím k produkci strukturovaného textu či promluvy - logickým omylům (logical fallacies) poslední dvě setkání budou věnována "konferenci" - studenti v týmech představí jimi zvolené téma formou konferenčního příspěvku (podrobnější popis bude poskytnut v hodině) Slovní zásoba bude ověřována pravidelnými krátkými testy
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Černovský (12.09.2023)
Studenti by měiI být na jazykové úrovni B2/B2+ podle Evropského referenčního rámce, viz https://fsv.cuni.cz/studium/vyuka-jazyku/hodnoceni-jazykove-dovednosti. U zápisu do předmětu mají přednost studenti 2. ročníku. |