Poslední úprava: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. (07.02.2022)
V rámci kurzu si studenti nejprve prakticky vyzkouší skrz základní techniky uživatelského výzkumu zmapovat konkrétní téma, relevantní uživatele a jejich potřeby. Na základě těchto vstupů poté vytvoří návrh řešení ve formě interaktivního prototypu mobilní aplikace, který v závěru kurzu sami ověří s využitím metodik evaluačních uživatelských testů.
V rámci kurzu se studenti seznámí (a prakticky vyzkouší) se základními technikami uživatelského výzkumu (explorace i evaluace), HCD (design zaměřený na člověka) a UX (uživatelský prožitek), návrhem průchodu službou, tvorbou funkčního prototypu, základních designerských metod a principů (včetně vizuálního designu, přístupnosti a etiky).
Poslední úprava: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. (07.02.2022)
During the course, students first practice basic user research techniques to map a specific topic, relevant users and their needs. Based on these inputs, they will then create a solution design in the form of an interactive mobile app prototype, which they will validate themselves at the end of the course using user evaluation testing methodologies.
During the course, students will learn (and practice) basic user research techniques (exploration and evaluation), HCD (human-centered design) and UX (user experience), service walkthrough design, creating a functional prototype, basic design methods and principles (including visual design, accessibility and ethics).
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. (07.02.2022)
40% Hodnocení individuálních a týmových praktických cvičení (explorace, tvorba prototypu, evaluace)
40 % Learning journal (osobní reflexe po každé z lekcí)
20 % Závěrečný písemný test
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. (07.02.2022)
Úvod do interaktivního designu a výběr designové výzvy
Explorační uživatelský výzkum (úvod, příprava, provedení, vyhodnocení a předání)
Návrh průchodu službou (blueprints, user flows)
Základní principy vizuálního designu a návrhu uživatelských rozhraní
Tvorba interaktivního prototypu mobilní aplikace (nebo webu)
Přístupnost a použitelnost
Etika v designu
HCD (Human-centered design) a UX (User Experience Design)
Evaluativní uživatelský výzkum (příprava, provedení, vyhodnocení, prezentace)