|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2022)
Předmět má 3 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin - seminární práce 10 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 16 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin celkem Výuka probíhá standardní prezenční formous podporou v Moodle. Pouze v případě mimořádných okolností (plošný zákaz prezenční výuky) by byla výuka realizována na platformě MS Teams. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
Povinná literatura: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6 FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9 HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007 PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0. ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0 Doporučená literatura: DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9 HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
Obsahové zaměření: Práce studenta je vedena ve sledu postupných kroků: 1. Základy práce s tématem - vstupní rešerše; 2. Operacionalizace klíčových pojmů a definic; 3. Příprava teoretických východisek zkoumaného problému; 4. Konzultace výzkumného postupu, plán metodologický; 5. Validita výzkumných nástrojů a reliabilita testů (dotazníků); 6. Technika pozorování/ vedení rozhovorů. 7. Způsoby analýzy dat. 8. Interpretace výzkumu v práci; 9. Diskuze výzkumných výsledků; 10. Souhrny a závěry |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)
Student pracuje s využitím elektronické podpory studia v Moodle, požadavkem k zápočtu je splněné všech zda zadaných úkolů v daném termínu. |