Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (30.10.2019)
Experimentace a hra, definice hry, dělení her, hra a její funkce, hra ve vývoji lidstva, hra jako prostředek výchovy, vývoj experimentace a hry intaktního dítěte v kojeneckém, batolecím a předškolním věku, hra dítěte s postižením (zrakovým, sluchovým, mentálním), hračka jako prostředek reedukace a kompenzace, učení a hra, okolnosti hry dětí se zdravotním postižením, individuální a skupinová hra, sourozenec ve hře, funkční a činnostní typ hry, konstrukční nebo realistický typ hry, iluzivní typ hry, úkolové hry.
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (30.10.2019)
Experimentation and play, definition of game, division of games, game and its function, game in the development of humanity, game as a means of education, development of experimentation and games of intact child in infant, toddler and preschool age , toy as a means of reeducation and compensation, learning and play, circumstances of play of children with disabilities, individual and group play, sibling in play, functional and activity type of game, constructional or realistic type of game, illusive type of game, task games.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (30.10.2019)
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN978-80-210-6044-9. BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6.
Dostál, A. M., Opravilová, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985.
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8.
Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80–7178–588–1.
Jílková, I. Stručný nástin vývoje dítěte s těžkým zrakovým postižením. In Raná péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením: Vybrané příspěvky z kurzu “Poradce rané péče“. Praha: Středisko rané péče, 1998. ISBN 80–238–3267–0.
Komenský, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80–7017–492–7.
Keblová, A. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima, 1996. ISBN 80–85801–65–5.
Kudelová, I., Květoňová, L. Malé dítě s těžkým poškozením zraku. Brno: Paido, 1996. ISBN 80–85931–24–9.
PULDA, M Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno, Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0476-2.
SVOBODOVÁ, J. Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC. Brno: Masarykova univerzita, 1997.
ŠULOVÁ, L. A KOL. Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2004. ISBN 80-86307-15-8.
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (30.10.2019)
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN978-80-210-6044-9. BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6.
Dostál, A. M., Opravilová, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985.
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8.
Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80–7178–588–1.
Jílková, I. Stručný nástin vývoje dítěte s těžkým zrakovým postižením. In Raná péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením: Vybrané příspěvky z kurzu “Poradce rané péče“. Praha: Středisko rané péče, 1998. ISBN 80–238–3267–0.
Komenský, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80–7017–492–7.
Keblová, A. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima, 1996. ISBN 80–85801–65–5.
Kudelová, I., Květoňová, L. Malé dítě s těžkým poškozením zraku. Brno: Paido, 1996. ISBN 80–85931–24–9.
PULDA, M Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno, Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0476-2.
SVOBODOVÁ, J. Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC. Brno: Masarykova univerzita, 1997.
ŠULOVÁ, L. A KOL. Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2004. ISBN 80-86307-15-8.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (18.10.2017)
Podmínky k zápočtu:
PREZENTACE vybrané hry nebo hračky pro rozvoj kognitivních a motorických schopností u dětí raného a předškolního věku.
Jsou možné max. dva pokusy o získání zápočtu.
Poslední úprava: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (30.10.2019)
PRESENTATION of selected games or toys for the development of cognitive and motor skills in early and pre-school children.
A maximum of two attempts to obtain credit is possible.