|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
Cílem praxe je dále rozvíjet své profesní kompetence a připravovat se na plnění role učitelky v mateřské škole. Studenti pokračují ve vedení profesního portfolia. Cílem praxe je také umožnit studentům reflexi teoretických témat z kurzu Teorie a didaktika předškolní výchovy II, a tak cíleně provazovat jejich praktickou zkušenost s teoretickými poznatky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
Vyčíslení studijní zátěže: 4 ECTS odpovídají: 100 až 120 hodinám práce studenta STUDENTI S PRAXÍ: - minimálně 40 hodin přímé pedagogické práce ve vlastní MŠ se zaměřením na realizaci činností spoljených s plněním předmětu. - 6 hodin reflektivní seminář - 20 hodin příprava na pedagogickou práci, reflexe s učitelkou ve třídě a dalšími pedagogy - 34 hodin příprava na reklektivní seminář a plnění úkolů v Moodle STUDENTI BEZ PRAXE: - minimálně 40 hodin přímé pedagogické práce v FMŠ, kam je student přidělen - 12 hodin reflektivní seminář - 30 hodin příprava na pedagogickou práci, reflexe s fakultní učitelkou - 18 hodin příprava na reklektivní seminář a plnění úkolů v Moodle Kurz vyučuje Mgr. Zdeňka Lodlová (zdenka.lodlova@gmail.com). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (16.04.2022)
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4435-3. MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2018. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. 978-80-247-5107-8 SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6. SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 166 s. ISBN 978-80-7367-774-9. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (16.04.2022)
Témata: |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
Předmět je zakončen zápočtem. Pro jeho splnění je třeba: STUDENTI S PRAXÍ - splnění praktických úkolů v rámci vlastní pedagogické práce v MŠ - splnění úkolů v Moodle ve stanoveném termínu - 100% docházka na reflektivní seminář. STUDENTI BEZ PRAXE - 100% účast na praxi v rozsahu 10 dopolední v FMŠ - splnění úkolů v Moodle ve stanoveném termínu - 100% docházka na reflektivní seminář. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2022)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8647 (heslo získají studenti na prvním setkání či emailem od vyučující). |