Poslední úprava: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (04.06.2017)
Pedagogická praxe je určena především studentům, kteří neabsolvovali střední pedagogické školy. Jedná se o prohlubující asistenční pedagogickou praxi. Náplní praxe je po dohodě s učitelkou mateřské školy a při respektování školního vzdělávacího programu vyzkoušet si vedení některých činností s dětmi, následně provést reflexi, sebereflexi a navrhnout další možná řešení či návazné činnosti. Jedná se o dvoutýdenní pedagogickou praxi ve fakultních mateřských školách
Studenti, kteří mají předchozí pedagogickou zkušenost (SPgŠ) mohou praxi realizovat mimo fakultní mateřské školy (např. formou vedení zájmových kroužků s dětmi předškolního věku, práce pedagogického asistenta, asistenta dítěte, pomoc na škole v přírodě, dobrovolnictví atd).
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (14.10.2018)
Pedagogical practice is intended primarily for students who did not attend secondary school. This is a deepening assistant pedagogical practice. The practice is based on an agreement with the nursery teacher and, in respecting the school educational program, to try to manage some activities with children, then to make reflections, self-reflection and to suggest other possible solutions or follow-up activities. This is a two-week pedagogical practice in faculty nurseries Students who have previous pedagogical experience (SPGŠ) can practice outside the faculty kindergarten (eg by conducting interest groups with preschool children, the work of a pedagogic assistant, child care assistant, nature, volunteering, etc.).
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.09.2021)
Vyčíslení zátěže: 4 kredity
2 týdny plné praxe studenta v FMŠ: 60 hodin
zpracování úkolů k praxi (příprava na vzdělávací činnosti, reflexe, písemné zpracování dílčích úkolů studenta): 30 hodin
účast na zápočtovém setkání a příprava na ně: 10 hodin.
Pokud bude výuka probíhat distanční formou, domluví se vyučující na řešení praxí se studenty a pracovní setkání budou probíhat online v MS Teams (link a informace k online výuce získají studenti od vyučující v Moodle kurzu).
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (24.09.2018)
Základní studijní literatura:
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018.
LOKŠOVÁ I. LOKŠA,J. Tvořivé vyučování. Praha, Grada 2003, ISBN 80-247-0374-2.
SAGI,A. Problémové děti v mateřské škole. Praha, Portál 1995, ISBN 80-7178-067-7.
SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 stran. ISBN 978-80-210-7882-6.
Další doporučená literatura:
CLOUD H., TOWNSEND J. Děti a hranice. Praha, Návrat domů 2003, ISBN 80-7255-075-6.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (02.02.2018)
Podmínkou splnění kurzu je:
- absolvování dvoutýdenní pedagogické praxe na fakultní mateřské škole a splnění úkolů zadaných vyučujícím a fakultní učitelkou v průběhu dvoutýdenní pedagogické praxe;
- splnění úkolů zadaných vyučujícím v Moodle po skončení praxe v FMŠ (odevzdání ve stanovených termínech je podmínkou): vedení portfolia k praxi a plnění dalších dílčích úkolů dle zadání v Moodle.