Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)
Ověření získaných poznatků a dovedností a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině s dětmi s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky. Seznámit s možnostmi vytváření zdravého prostředí ve škole, vřazování pohybu do režimu vyučování a využití pohybových aktivit v rámci projektového vyučování.
Součástí předmětu je také problematika bezpečnosti a právně postižitelné chyby učitele v tělesné výchově, vybrané didakticko organizační aspekty a formy výuky včetně analýzy a východiska vybraných problémových didaktických situací.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)
Confirming learnt knowledge and skills and application in practice. Selfreflection, diagnosis evaluation of an exercise unit. Possibilities of making healthy enviroment at school. Movement in the range of school regime. Application of physical activities for teaching process.
The course also includes the issue of safety and legally punishable mistakes of teachers in physical education, selected didactic and organizational aspects and forms of teaching, including analysis and the basis of selected problematic didactic situations.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (18.10.2021)
Získat poznatky, dovednosti a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině s dětmi s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Acquire knowledge, skillsandability of students toapply themin practicein the lessonwith childrenwithself-reflectionandsubsequentdiagnosis andevaluation of the effectivenessof teaching units.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (18.10.2021)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)
Zpracování a realizace praktických příprav vyučovacích hodin ve třídách 1. st. ZŠ, následná sebereflexe a evaluace na základě diagnostických metod. Možnosti realizace pohybových aktivit v režimu dne, zhodnocení prostředí školy z tohoto pohledu, zpracování integrovaného projektu, zpracování projektu podporujícího pohybové aktivity ve vztahu ke zdravému prostředí školy. Zápočtové požadavky - zpracování tří příprav na jednotku TV, realizace jedné z příprav, sebereflexe a analýza, zpracování integrovaného projektu pro vyučování, zpracování projektu prostředí podporujícího pohybové aktivity. Součástí předmětu je také problematika bezpečnosti a právně postižitelné chyby učitele v tělesné výchově, vybrané didakticko organizační aspekty a formy výuky včetně analýzy a východiska vybraných problémových didaktických situací. Klasifikovaný zápočet - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)
Realization of a prepared plan for teaching at a primary school. Selfreflection, evaluation, diagnosis and analysis. Possibilities of application physical activities in daily regime. Assessment of a school enviroment, elaborating a project. Requirements - elaborating three writing plans for PE unit, elaborating a project. Knowledge and application. The course also includes the issue of safety and legally punishable mistakes of teachers in physical education, selected didactic and organizational aspects and forms of teaching, including analysis and the basis of selected problematic didactic situations. Classified credit.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Requirements for completion of the course (credit or exam) are clearly based on the content of the syllabus, the annotation and the studied list of literature in the description of the subject in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.The condition for the completion of the course is a seminar paper within the specified number of processed preparations per hour and successful completion of a written test at least 75%.